جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

قانونی که بعد از 28 سال تایید شد

سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب: 493332
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که دائمی شدن قانون تأسیس مدارس غیر دولتی پس از۲۸ سال تایید شد، گفت: با اجرائی شدن این قانون بسیاری از مشکلات مدارس غیر دولتی رفع خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مرضیه گرد پیش از ظهر سه شنبه در دومین جشنواره خیرین مدرسه دار در سالن شهید مطهری سمنان، ضمن بیان اینکه تقویت و توسعه مدارس غیردولتی به منظور افزایش کیفیت در امر تعلیم و تربیت از اهداف وزارت آموزش و پرورش است، گفت: خیران مدرسه ساز امانت دار سرمایه های بزرگ بشر یعنی فرزندان اولیا و این مرز و بوم هستند و باید دقت لازم را داشته باشند.
 
وی بر داشتن برنامه ریزی صحیح، کامل و جامع تاکید کرد و بیان داشت: داشتن برنامه ریزی درست و مدون می تواند ما را به اهداف نزدیک کند ضمن آنکه کیفیت بخشی هم باید در اولویت باشد.
 
ضرورت آموزش سند تحول بنیادین به معلمان و مدارس غیر دولتی
 
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مزیت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد: بحث آموزش سند تحول بنیادین به معلمان و مدارس غیر دولتی باید در دستور کار قرار گیرد، سند تحول بنیادین برای مدارس، معلمان، دانش آموزان، ارتباط معلمان با دانش آموزان و اولیا تعریف شده است و همچنین تربیت انسان های آزاده، وطن پرست و معتقد به دین، نظام و شریعت اسلام از دستاوردهای سند تحول است.
 
گرد تصریح کرد: باید در راستای اصلاح وضع تعلیم و تربیت و بهبود شرایط بیش از پیش در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بکوشیم.
 
وی با تاکید بر ضرورت رعایت الگوی شهریه در مدارس غیر دولتی، گفت: حق و حقوق قانونی معلمان باید پرداخت و امور بیمه ای و دستمزد آنان در اولویت باشد.
 
رشد خوب مدارس و مراکز غیر دولتی در استان سمنان
 
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: تفاهمنامه میان وزارت آموزش و پرورش با وزارت راه و شهرسازی که قرار شد زمین هایی که با کاربری آموزشی شناسایی شده اند و وزارت آموزش و پرورش توان ساخت آن را ندارد تحت شرایط و تسهیلاتی در اختیار بخش غیردولتی گذاشته شود.
 
گرد، از رشد خوب مدارس و مراکز غیر دولتی در استان سمنان خبر داد و بیان داشت: خوشبختانه شاهد امر مشارکت و کیفیت بخشی در این حوزه هستیم.
 
وی افزود: رویکرد مشارکت و کمک ۲۰ درصدی به آموزش و پرورش استان سمنان از سوی مدارس غیر دولتی باید به ارتقا و رشد تحصیلی دانش آموزان کمک کند.
 
در این آئین که مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، موسسان و شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی و جمعی از فرهنگیان استان سمنان حضور داشتند، بیش از ۷۰ نفر منتخبان برتر مدارس غیر دولتی تجلیل شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *