جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۱

توصیه جالب بهترین بازیگر مرد جشنواره کن به جوانان +فیلم

سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 493162
فیلم کوتاهی از سخنان شهاب حسینی در محضر مقام معظم رهبری به عنوان یکی از پربازدیدترین فیلم‌های شبکه‌های اجتماعی بین کاربران این شبکه‌ها بازنشر شده است.
توصیه جالب بهترین بازیگر مرد جشنواره کن به جوانان +فیلم
به گزارش جهان، در پی کسب جایزه نخل طلای کن توسط شهاب حسینی و اصغر فرهادی موج شادی در میان کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر هنرمندان ایرانی به راه افتاد و این ابراز احساسات کماکان ادامه دارد.

در این میان فیلم کوتاه سخنان شهاب حسینی در محضر مقام معظم رهبری به عنوان یکی از پربازدیدترین فیلم‌های شبکه‌های اجتماعی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی بازنشر و مورد توجه قرار گرفت که شما را به مشاهده آن دعوت می‌کنیم:

* ما متأسفانه کم کم داریم آرمان‌های شهدا را فراموش می‌کنیم

شهاب حسینی در بخشی از سخنان خود بر این نکته تأکید می‌کند که: «این عزیزان (شهدا) در راه آرمانی که داشتند از تعلقات و علایق گذشتند و شجاعانه به آغوش خطر رفتند، که آن آرمان را وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که شاید در کنار تمامی آن هدف‌های متعالی آرمان مهم‌تر حفظ تمامیت ارضی این سرزمین و حفظ یکپارچگی و وحدت این مردم بوده که ما متأسفانه شاید امروزه بنا بر پرداختن به حاشیه‌های غیر ملزوم، کم کم داریم این آرمان‌ها را فراموش می‌کنیم و شاید جا داشته باشه که با اهمیت بیشتری سعی کنیم که به این موضوع نگاه کنیم».

 

*جوانان ما دچار بحران احراز هویت ملی هستند/ آنها الگوهای مناسب می‌خواهند

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات فرهنگی پیشروی جوانان اشاره و تأکید می‌کند: طی ملاقات‌های متعددی که به دلیل شرایط کاری بین بنده و تعداد بسیاری از نسل جوان امروز و اساساً علاقمندان عرصه هنر و بازیگری داره به وجود میاد نکته‌ای از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است  و آن بحرانی است که در نسل جوان به لحاط احراز یک هویت ملی داره دیده می‌شود.

شاید در واقع الگوهای مناسب، آدم‌های بزرگی که مولفه‌های فکری‌شون بتواند چراغ روشنگر راه زندگی باشد یا به آنها پرداخته نمی‌شود و یا اینکه مقدار زیادی از بیت المال و بودجه دارد صرف کارهایی می‌شود که آن تأثیری که باید داشته باشد را نمی‌گذارد.

*خودمان را سرباز فرهنگ بدانیم

این بازیگر کشورمان می‌افزاید: شاید بهتر است در این مقطع ما خودمان را سربازان عرصه فرهنگ بدانیم همانطور که نسل‌های گذشته در جبهه‌های دفاع مقدس تمام توانشان را گذاشتند تا از کیان این مملکت دفاع کنند و البته امکانات محدود و خلاقیت شون بود که در واقع توانست این 8 سال را رقم بزند.

امروزه ما امکاناتی بیشتر را در اختیار داریم ولی شاید یک مقدار آن عرق و برنامه‌های بلندمدت را و نگاه‌های به افق‌های دوردست‌مان هست که دچار تغییر و تحولاتی شده که متأسفانه آن طور که باید از حرکت‌هایمان نتیجه نمی‌گیریم.

*حضور مستحکم برای توسعه صادرات فرهنگی کشور

حسینی در پایان می‌گوید: تقاضایی که از محضر شما دارم عنایت و اشارت شما مبنی بر تولید آثاری با محوریت‌ شخصیت‌های بزرگ دینی، تاریخی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری، ادبیات و ورزشی که در واقع قصه زندگی هر کدام از اینها می‌تواند برای نسل امروز که میل دارد واقعاً جایگاه اصلی خودش را به عنوان یک ایرانی با تاریخ چندین و چند هزار ساله در جهان پیدا کند و حضور مستحکم ما در عرصه‌های بزرگی که امروزه در جهان به لحاظ هنری شاهد آن هستیم تا در واقع به توسعه صادرات فرهنگی کشور بیانجامد.

 

منبع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
شهاب حسینی نباید با این اعتقادات در این فیلم بازی می کرد.
این فیلم مایه ی ننگ و خجالت ایرانی مسلمانه. فیلم فرهادی تجاوز جنسی را تحسین و اقدام غیورانه کسی که به زنش تجاوز شده را خشونت و نوعی تروریسم می داند آن هم در حد داعش.
روزگاری خواهد رسید که هرکس از کن و امثال کن جایزه گرفته باشد همه ی زندگیش را خرج پاک کردن ننگ این جوایز کند.