جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حکم ظالمانه آمریکا برای یک ایرانی دیگر

سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب: 493134
یک دادگاه آمریکا یک شهروند ایرانی کانادایی را به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی ایران به سه سال حبس محکوم کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دفتر دادستانی منطقه جنوبی نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک قاضی آمریکایی، یک شهروند ایرانی کانادایی را به اتهام توطئه برای نقض تحریم‌های اقتصادی ایران به سه سال حبس محکوم کرد.

بنا به گفته دادستان‌ها، «علیرضا پارسا» در بین سالهای 2009 تا 2015 نقشه دسترسی به قطعات الکترونیکی فناوری برتر از شرکت‌های آمریکایی را در سر می‌پرورانده است و تلاش داشته است تا این قطعات را به مشتری‌های ایرانی منتقل کند که آمریکا آن را نقض تحریم‌های اقتصادی خود می داند.

پایگاه اسپوتنیک گزارش کرد، در این بیانیه که روز دوشنبه (دیروز) منتشر شد، آمده است: «علیرضا پارسا به دلیل مشارکت در توطئه نقض قانون شرایط اضطراری اقتصاد بین‌الملل (IEEPA) و مقررات معاملات و تحریم‌های ایران (ITSR) به سه سال حبس محکوم می‌شود».

این بیانیه می‌افزاید، قطعاتی که پارسا تلاش داشته به آنها دسترسی پیدا کند، شامل شتاب‌سنج برودتی بوده که شتاب را محاسبه می‌کند و هم مصارف تجاری و هم مصارف نظامی از جمله کاربردهای مرتبط با پیش‌رانهای موشک بالستیک و موتور موشک دارد.

طبق سوابق دادگاه، بعلاوه پارسا در خصوص مقصد و کاربر نهایی که قرار بود این قطعات در اختیار آنها قرار گیرد، اطلاعات جعلی داده است تا از این طریق غیرقانونی بودن این معاملات را مخفی کند.

طبق این گزارش، پارسا در اکتبر 2014 دستگیر و در ژانویه 2016 گناهکار شناخته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *