جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

سفر مخفیانه فرمانده نیروهای آمریکایی به شمال سوریه

يکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 492758
فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه به منظور اطلاع از روند تشکیل ائتلاف مبارزه با داعش و دیدار با مبارزان کُرد، به شمال سوریه سفر کرد.
سفر مخفیانه فرمانده نیروهای آمریکایی به شمال سوریه
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: ژنرال جوزف وُتل فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، مخفیانه به شمال سوریه رفت و با نیروهای دموکراتیک سوریه دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، وتل برای اطلاع از روند تشکیل ائتلاف مبارزه با داعش که شامل گروههای مسلح عرب، کرد و سایر گروههای مختلف برخوردار از حمایت واشنگتن است به سوریه سفر کرده است.

این ژنرال آمریکایی، حدود 11 ساعت در سوریه باقی ماند و با مستشاران آمریکایی و رهبران نیروهای دموکراتیک سوریه دیدار کرد.

وتل عالی رتبه ترین مقام آمریکایی به شمار می رود که از زمان آغاز عملیات آمریکا علیه گروه تروریستی داعش در سبتامبر 2014 میلادی، تاکنون به سوریه سفر کرده است.

سفر این ژنرال آمریکایی به سوریه در حالی صورت گرفته است که روز گذشته، تاجیر کوبانی سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه گفت که عملیات گسترده آزادسازی رقه به زودی آغاز می شود.

نیروهای دموکراتیک سوریه تصاویری از رهسپار شدن نیروهای نظامی خود به حومه شمالی رقه منتشر کردند.

بر اساس گزارشهای میدانی، نیروهای دموکراتیک سوریه، اخیرا نیروهای خود را در شهرک عین عیسی در حومه شمالی الرقه مستقر کرده اند. این عملیات نظامی با حمایت مستقیم ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا صورت خواهد گرفت.

یک منبع در شهر عین العرب گفت که صالح مسلم رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردها به منظور فراهم کردن مقدمات برای آغاز عملیات علیه داعش در استان رقه، چند روز پیش با یک هیئت نظامی وابسته به ائتلاف بین المللی در روستای خراب عشق در جنوب شرق عین العرب نشست برگزار کرد.

همزمان با این تحول ارتش ترکیه نیز نیروها و تجهیزات نظامی خود را در استان غازی عنتاب در نزدیکی مرزهای سوریه، تقویت کرده است.

منابع نظامی اعلام کردند که تجهیزات و نیروهای نظامی جدیدی برای حمایت از یگانهای نظامی موجود در نوار مرزی ترکیه با سوریه ارسال شده است.

شهر رقه در شمال سوریه بیش از دو سال است که تحت اشغال گروه تروریستی داعش است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *