جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

سهم تجهیزات پزشکی در صادرات

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 492538
مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، از سهم ناچیز صادرات تجهیزات و اقلام پزشکی تولید داخل خبر داد.
به گزارش  جهان به نقل از مهر، دکتر محمود بیگلر در برنامه «نبض» شبکه خبر که به موضوع صادرات تجهیزات پزشکی اختصاص داشت، اظهارداشت: در کشور ۴۰۰ تولید کننده در زمینه تجهیزات پزشکی فعالیت دارند که تنها ۸۰ واحد در عرصه بین الملل و صادرات فعال هستند.

وی با اشاره به سهم ناچیز صادرات تجهیزات پزشکی ایران، گفت:  صادرات این ۸۰ شرکت تجهیزات پزشکی به ۳۰ میلیون دلار می رسد که سهم ناچیزی است.

بیگلر به طرح ثبت کالا و دریافت کد IRC به منظور ترخیص از سامانه  TTAC سازمان غذا و دارو و پنجره واحد فرامرزی گمرک اشاره کرد و افزود: طرح تفویض اختیار به دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه نظارت بر شبکه توزیع، ترخیص و اعطای مجوز ورود و صدور تمدید پروانه ساخت در تولید از اقدامات اساسی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی در سال ۹۵ است.


 
وی گفت: برنامه ریزی به منظور ارتقاء سطح کیفیت خدمات پس از فروش شرکت های تجهیزات پزشکی و همچنین طرح ارتقاء کیفیت تجهیزات و ملزومات پزشکی با انجام طرح PMS و نمونه برداری از سطح عرضه از دیگر اقداماتی است که در سال ۹۵ با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی بایستی انجام پذیرد.

بیگلر افزود: پیشگیری و مبارزه باقاچاق کالا، ثبت رویدادها و شکایات ذینفعان و رسیدگی و پاسخگویی به آنها و همچنین پایش زنجیره توزیع در این خصوص از دیگر اقدامات در سال  ۹۵ است که با همکاری ادارات تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی قابل انجام خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *