کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سهم تجهیزات پزشکی در صادرات

1 خرداد 1395 ساعت 10:35

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، از سهم ناچیز صادرات تجهیزات و اقلام پزشکی تولید داخل خبر داد.


به گزارش  جهان به نقل از مهر، دکتر محمود بیگلر در برنامه «نبض» شبکه خبر که به موضوع صادرات تجهیزات پزشکی اختصاص داشت، اظهارداشت: در کشور ۴۰۰ تولید کننده در زمینه تجهیزات پزشکی فعالیت دارند که تنها ۸۰ واحد در عرصه بین الملل و صادرات فعال هستند.

وی با اشاره به سهم ناچیز صادرات تجهیزات پزشکی ایران، گفت:  صادرات این ۸۰ شرکت تجهیزات پزشکی به ۳۰ میلیون دلار می رسد که سهم ناچیزی است.

بیگلر به طرح ثبت کالا و دریافت کد IRC به منظور ترخیص از سامانه  TTAC سازمان غذا و دارو و پنجره واحد فرامرزی گمرک اشاره کرد و افزود: طرح تفویض اختیار به دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه نظارت بر شبکه توزیع، ترخیص و اعطای مجوز ورود و صدور تمدید پروانه ساخت در تولید از اقدامات اساسی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی در سال ۹۵ است.



 
وی گفت: برنامه ریزی به منظور ارتقاء سطح کیفیت خدمات پس از فروش شرکت های تجهیزات پزشکی و همچنین طرح ارتقاء کیفیت تجهیزات و ملزومات پزشکی با انجام طرح PMS و نمونه برداری از سطح عرضه از دیگر اقداماتی است که در سال ۹۵ با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی بایستی انجام پذیرد.

بیگلر افزود: پیشگیری و مبارزه باقاچاق کالا، ثبت رویدادها و شکایات ذینفعان و رسیدگی و پاسخگویی به آنها و همچنین پایش زنجیره توزیع در این خصوص از دیگر اقدامات در سال  ۹۵ است که با همکاری ادارات تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی قابل انجام خواهد بود.


کد مطلب: 492538

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/492538/سهم-تجهیزات-پزشکی-صادرات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com