سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
وزیر فرهنگ و ارشاد سلامی مطرح کرد؛

لزوم گفتمان سازی برای اقتصاد مقاومتی

پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب: 492327
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتمان سازی برای اقتصاد مقاومتی را از برنامه های مهم وزارت ارشاد و شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی جنتی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح موزه گالری در ایزدشهر نور با بیان اینکه تلاش دولت تدبیر و امید، گسترش فرهنگ اسلامی، گسترش هنر در رشته های مختلف و نشر فضائل اخلاقی است گفت: با همه امکانات در این راستا گام برداشته شده است.
 
وی یادآور شد: در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت، تلاش های زیادی برای فهم و درک قرآن و توسعه این فرهنگ انجام شده است.
 
جنتی به فعالیت ۲۱ هزار کانون در مساجد کشور اشاره و اضافه کرد: این کانون ها وظیفه مهمی در توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند کتاب و سایر هنرها دارد.
 
وی افزود: همچنین شورای فرهنگ عمومی که درمرکز کشور و استان ها با مدیریت ائمه جمعه و شخصیت های فرهنگی فعالیت دارد یکی از نهادهایی است که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای انقلاب فرهنگی گام های خوبی بر می دارد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آسیب های فراروی از جمله طلاق و غیره اشاره کرد و گفت: در سال گذشته راه حل هایی برای بررسی معضل و تحکیم خانواده مطرح شده است و امسال نیز گفتمان سازی برای اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد.
 
چاپ ۸۰ هزار عنوان کتاب
 
وی فرهنگ سازی برای اقتصاد مقاومتی، مقابله با اسراف از جمله برنامه های دانست و گفت: در یکسال گذشته بیش از ۸۰ هزار عنوان کتاب چاپ شده است و بخش عمده ای از این کتاب ها، چاپ اول است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تحول در حوزه سینما اشاره و اضافه کرد: در دو سال گذشته بیان می شد که سینمای ایران ورشکسته است ولی امسال بویژه در ایام نوروز شاهد رونق سینماهای ایران بودیم.
 
جنتی گفت: در ایام نوروز بیشتر سینماهای تهران شبانه روزی فعال بوده است و در حال حاضر در جشنواره کن نیز شاهد حضور و رقابت فیلمسازان ایرانی هستیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در گذشته در ایجاد فضاهای سینمایی نیز اقبال وجود نداشت و بسیاری از سینماها درخواست تغییر کاربری داشته اند اما امروز، سینماداری دارای صرفه اقتصادی است.
 
وی یادآور شد: در حوزه هنرهای نمایشی بویزه تئاتر کارهای خوبی صورت گرفته است و امسال نیز تلاش خواهیم کرد که به تئاتر کشور کمک شود.
 
جنتی به حوزه هنرهای تجسمی اشاره و اضافه کرد: روند رشد در حوزه هنرهای تجسمی ملموس تر است و کمک خواهم کرد که فعالیت های هنری از صرفه اقتصادی برخوردار باشد.
 
وی بهره گیری از هنرهای متنوع را نیاز کنونی جامعه بیان کرد و گفت: متاسفانه درصد قابل توجهی از مردم جامعه دچار افسردگی است و یکی از راهکارها، برگزاری کنسرت ها و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری است.
 
موزه گالری ایزدشهر در فضایی به مساحت سه هزار متر مربع و متشکل از بخش های مختلف افتتاح شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *