پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۲
پاسخ به یک سوال مهم و حیاتی؛

چرا آمریکا نگران دستگیری مدل های مروج فساد اخلاقی در شبکه های اجتماعی است!؟

پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 492249
واکنش و مداخله وزارت خارجه آمریکا و سایر نهادهای غربی در پی دستگیری مدل های مروج فساد اخلاقی و سبک زندگی غربی حاوی نکات مهمی است که در متن به مهمترین آنها اشاره شده است.
چرا آمریکا نگران دستگیری مدل های مروج فساد اخلاقی در شبکه های اجتماعی است!؟
گروه سیاست جهان نيوزـ پروژه نفوذ در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تاریخچه ای طولانی دارد. این امر در حوزه فرهنگی از حساسیت ها و ظرافت های خاصی برخوردار است که در دهه گذشته تحت عنوان ناتوی فرهنگی حساسیت مسئولان کشور را برانگیخت.  دشمنان نظام اسلامی و در رأس آنان آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند با توجه به توان دفاعی ایران و سخت شدن پیروزی در جنگ و نبرد رو در رو، از طریق استحاله فرهنگی و نفوذ اجتماعی و به فساد و فحشا کشاندن جوانان این مرز و بوم به هدف اصلی و همیشگی خود یعنی تغییر رفتار و سیاست های ایران و در نهایت سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی برسند؛ امری که در مواجهه با شهدا و دلاورمردان این مرز و بوم و در نبرد مستقیم از تحقق آن عاجز ماندند.

واکنش و مداخله وزارت خارجه آمریکا و سایر نهادهای غربی در پی دستگیری مدل های مروج فساد اخلاقی و سبک زندگی غربی توسط مرکز بررسی جرایم سازمان یافته ایران و پس از مطالبه گسترده خانواده ها و هشدارهای متعدد مردمی حاوی نکات مهمی است. اولاً این واکنش شتابزده بیانگر این نکته است که غرب و در رأس آنان ایالات متحده، از طریق برجام به دنبال محقق ساختن سیاستی هستند که از راه جنگ نظامی و تحریم اقتصادی از دستیابی به آن ناکام ماندند.

واکنش و مداخله فوق توسط وزارت خارجه ایالات متحده به وضوح نشان می دهد که این سیاست و خواسته شوم یعنی تغییر رفتار و سیاست های ایران و در نهایت سرنگونی نظام اسلامی همچنان در رأس اهداف و اولویت های شیطان بزرگ و اذناب بین المللی، منطقه ای و داخلی آن قرار دارد. در واقع با برجام، تنها راه و روش تحقق این هدف ثابت از مسیر سخت جنگ نظامی و نیمه سخت تحریم اقتصادی به مسیرهای هوشمند و با استفاده از قدرت نرم دنبال خواهد شد. این امر از طریق نفوذ فرهنگی، تغییر سبک زندگی ایرانی-اسلامی و ترویج سبک زندگی غربی به واسطه ترویج پوشش های غربی، لباس های نامناسب، موسیقی و مراسم های غربی، فیلم ها و سریال های غربی و روابط آزاد بین دختر و پسر همانند آنچه در غرب جریان دارد، صورت می پذیرد.

ثانیا، برخورد با مدل های مروج پوشش و سبک زندگی غربی و فساد اخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط مسئولان ذی ربط، بیانگر هوشیاری و بیداری دست اندرکاران عرصه خطیر فرهنگی، خصوصاً در عصر اینترنت پرسرعت و دسترسی آزاد و نامحدود به شبکه های اجتماعی و ابزارهای نفوذ فرهنگی و هویتی است.

ثالثاً، واکنش دستپاچه گونه وزارت خارجه آمریکا به این اقدام هوشیارانه نظام اسلامی، بیانگر یأس و ناامیدی تدریجی دشمن از خواب و خیال نفوذ در ایران در دوران پسابرجام است. دشمن در سال های پیش رو،  خواهان استحاله هویتی جوانان ایرانی و تغییر فرهنگ ایرانی-اسلامی کشور و ترویج سبک زندگی بی بند و بار و فاسد غربی در ایران است. این اقدام قاطعانه و خردمندانه مسئولان کشور، ضمن ایجاد یأس و ناامیدی در دشمن در رابطه با سهولت استحاله فرهنگی و هویتی و سرنگونی نرم و اُندلس گونه نظام اسلامی ایران، ایالات متحده را متوجه این امر ساخت که محقق ساختن این سیاست شوم به دلیل آگاهی و آمادگی عمومی مردم و مسئولان با دشوراری های بسیاری روبه رو خواهد بود.

رابعاً، ایالات متحده آمریکا، برای تحقق این خواسته شوم خود به سمت طراحی های پیچیده تر، گسترده تر و ظریف تر خواهد رفت و تلاش خواهند کرد تا با بازکردن راه های جدیدتر و بهره گیری از ابزارهای نامحدود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تمرکز بر نقاط ضعف و کمبودهای عرصه ارتباطات در ایران، نفوذ فرهنگی خود را آهسته و پیوسته تا رسیدن به نقطه مطلوب و هدف ثابت خود ادامه دهند.

 لذا مسئولان کشور ضمن حفظ هوشیاری، آگاهی، عزم، اراده و آمادگی فنی و توان سایبری خود، باید توجه داشت باشند که نبرد نرم و سایبری، جنگی روزانه و در تمام لحظه هاست که همواره بایستی ضمن رصد دقیق شبکه های اجتماعی و کلیت فضای مجازی، برای مقابله با تهدیدهای هویتی و استحاله و نفوذ فرهنگی اقدامات به روز و لحظه ای، کارآمد، علمی با برنامه ریزی راهبردی و بلند مدت انجام داد و زمینه استفاده مثبت از امکانات فضای مجازی با طراحی و تولید نرم افزارها و ابزارهای ایمن ایرانی برای گوشی های هوشمند را فراهم ساخت. نکته مهم و پایانی این است که ما تازه در ابتدای مسیر این نبرد طولانی، پیچیده و طاقت فرسا هستیم که ادامه همان نبرد جنگ هشت ساله و تحریم اقتصادی علیه ایران اسلامی است، نبردی که نتیجه آن سرنوشت انقلاب، منطقه و جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
منبع: گرداب
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ننگ به نیرنگ آمریکا
Iran, Islamic Republic of
به خاطر همین می گیم نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا