جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲
دولت خود را مکلف به اجرای قانون جدید وام ازدواج می‌داند؟

وام ازدواج «20 میلیونی» را شوهر ندهید!

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 492075
‎اگر مدیران محترم با همکارى بانک‌ها، وام ازدواج را شوهر داده‌اند، چرا اینقدر بی‌سر و صدا؟! آیا توقف وام ازدواج با مصوبه قانونى مجلس به‌عنوان نهاد قانونگذار انجام شده یا اقدامى خودسرانه و سلیقه‌ای است؟!
وام ازدواج «20 میلیونی» را شوهر ندهید!
گروه جامعه جهان نيوزـ ‎بعضى‌ها براحتى آب خوردن، با یک اشاره، یک پیامک یا یک تماس تلفنى وام‌هاى میلیونى و میلیاردى مى‌گیرند ‎اما این «براحتی آب خوردن» تنها براى همان «بعضى‌ها»ست. در عوض، ٤٥٠ هزار جوان که در صف دریافت وام ازدواج هستند، از دریافت این وام، محرومند و انگار قرار است تا «وقت گل نى» همچنان چشم‌انتظار و سرگردان باشند! ‎بی‌تعهدى بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج تا جایى پیش رفته که مصداق رسیدن کارد به استخوان شده و در اعتراض به این موضوع، چندی پیش تعدادی از شهروندان تهرانى پس از اقامه نمازجمعه راهپیمایى کردند. پرسش راهپیمایان معترض این بود که چرا بانک‌ها به‌رغم برخوردارى از منابع مالى هنگفت، پرداخت وام ازدواج به جوانان را متوقف کرده‌اند؟! ‎تعطیلی پرداخت وام ازدواج از سوى بانک‌ها در حالی است که در شرایط کنونى آمار ازدواج رو به کاهش و آمار طلاق رو به افزایش رفته است، حمایت دولت از جوانان متقاضی ازدواج، یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت استراتژیک است.  ‎بانک‌ها در شرایطی که تورم و هزینه‌هاى زندگی، فشارى کمرشکن را بر بیشتر مردم بویژه جوانان در آستانه ازدواج تحمیل کرده و جوانان در شرف ازدواج، نیاز مبرم به وام ازدواج دارند، پرداخت این وام ضرورى را متوقف کرده‌اند. 

‎به نظر می‌رسد در صورت تداوم این موضوع، واکنش‌ها و نارضایتی‌ها به دیگر شهرهاى کشور هم کشیده شود که در صورت وقوع چنین اتفاقی، به طور قطع دولت، هر چند اکنون در سکوت بسر می‌برد اما آن زمان به طور رسمی باید پاسخگو باشد.  ‎حال با توجه به سکوت دولت در برابر این کارشکنى بانکى، پرسش اینجاست که آیا ترویج ازدواج از اولویت‌هاى فرهنگى، اجتماعى و زیربنایى دولت محترم نیست؟ آیا مدیران محترم با همکارى بانک‌ها، وام ازدواج را عروس کرده‌اند و از بیخ و بن شوهر داده‌اند؟! تا کى قرار است این روند معیوب، ادامه پیدا کند؟!

‎اگر مدیران محترم با همکارى بانک‌ها، وام ازدواج را شوهر داده‌اند، چرا اینقدر بی‌سر و صدا؟!  آیا توقف وام ازدواج با مصوبه قانونى مجلس به‌عنوان نهاد قانونگذار انجام شده یا اقدامى خودسرانه و سلیقه‌ای است؟!

آیا بانک‌ها بی‌پول شده و کفگیرشان ته دیگ خورده؟ اگر بانک‌ها بی‌پول شده‌اند پس این همه قرعه‌کشی و جوایز میلیاردی‌شان را کجاى دلمان بگذاریم؟! اگر بانک‌ها بی‌پول شده‌اند این همه ساختمان‌های شیک و فراوانى که در دست ساخت دارند، پولش از کجا تامین می‌شود؟! اگر بانک‌ها به بی‌پولی خورده‌اند، منابع مالى پرداخت وام‌های میلیاردی‌شان به نورچشمى‌ها، از کجا تامین می‌شود؟!

براستی، اعتبار مصوب و ویژه پرداخت وام ازدواج، الان در کجا و برای چه کاری و چه کسانی هزینه می‌شود و در این شرایط که شورای نگهبان با مصوبه مجلس مبنی بر وام ازدواج 20 میلیونی موافقت کرده است، آیا دولت خود را مکلف به اجرای قانون جدید وام ازدواج می‌داند؟
منبع: وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خخخخخخخخخخ
تیتر خوبی بود جهان