پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲
پیام دومین وزن کشی اصولگرایان و اصلاح طلبان مجلس؛

دیگر هیچ روزنامه اصلاح‌طلبی از ریاست عارف نمی‌گوید/ حتی یک زن هم در هیئت رئیسه نیست!

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 492065
روزنامه دیگر اصلاح طلبان یعنی آرمان البته با شفافیت بیشتری از دومین نشست فراکسیون امید گزارش تهیه و به صراحت اعتراف کرده که تعداد حاضان در جلسه امید کمتر از پیش بینی ها بوده است.
دیگر هیچ روزنامه اصلاح‌طلبی از ریاست عارف نمی‌گوید/ حتی یک زن هم در هیئت رئیسه نیست!
گروه سیاست جهان نيوزـ از 18 اردبیهشت ماه به بعد که اولین وزن کشی سیاسی اصولگریان و اصلاح طلبان مجلس برگزار شد، برخی از روزنامه‌های اصلاح طلب دائما از ریاست عارف بر مجلس سخن گفتند.

مروری بر رونامه های اصلاح طلب پس از اولین وزن کشی سیاسی نشان می دهد که آنها ضمن اینکه خود را اکثریت مجلس معرفی می کردند، برای ریاست عارف بر مجلس نیز شروع به تبلیغات وسیع کردند.

این در حالیست که دیروز دومین وزن کشی جریانات سیاسی مجلس نیز در حالی برگزار شد که فراکسیون امید تنها از حضور 105 نماینده منتخب در نشست خود خبر داده است.

از سوی دیگر نیز فراکسیون اصولگریان نیز با حضور 130 نماینده منتخب دیروز در حالی تشکیل شد که برخی از نمایندگان از حمایت 180 نماینده از ریاست علی لاریجانی بر مجلس دهم به رسانه ها خبر داده اند.

اما نکته جالب توجه اینجاست که برخلاف روز بعد از اولین وزن کشی سیاسی مجلس، اینبار روزنامه های اصلاح طلب دیگر از ریاست عارف بر مجلس سخنی بیان نکرده است.

روزنامه اعتماد که بیش از دیگر روزنامه های اصلاح طلب بر طبل پیروزی و ریاست عارف پس از وزن کشی اول سیاسی کوبیده بود، اینبار در گزارش خود از دومین وزن کشی سیاسی نوشته است که نشست دوم بیش از هرچیز نمایش انسجام و وحدت اصلاح طلبان است که دیگر اصولگریان پس از سالها بدون رقیب و چالش در مجلس نیستند!

عقب نشینی روزنامه اعتماد از اینکه اصلاح طلبان اکثریت هستند و حالا فقط یک رقیب در مجلس دهم می باشند در حالی صورت گرفت که روزنامه شرق نیز در گزارش خود از دومین وزن کشی سیاسی مجلس تنها به گزارش اتفاقات نشست دوم فراکسیون امید پرداخت و حتی اینبار به تعداد حاضرین در جلسه دوم امید هم هیچ اشاره ای نکرد.

البته شرق در انتهای گزارش خود از زبان مصطفی کواکبیان از برخی عهد شکنی های منتخبان لیست امید خبر داد و انتقاد شدید وی را منتشر کرد!

نکته جالب آنکه کواکبیان گفته است که عده ای از معاونان پارلمانی وزرا با وعده و وعید می خواهند نظر برخی منتخبین را برگردانند!

اما روزنامه دیگر اصلاح طلبان یعنی آرمان البته با شفافیت بیشتری از دومین نشست فراکسیون امید گزارش تهیه و به صراحت اعتراف کرده که تعداد حاضان در جلسه امید کمتر از پیش بینی ها بوده است.

با این وجود دومین نشست فراکسیون امید در حالی برگزار شد که روزنامه های اصلاح طلب نه تنها دیگر همانند گذشته از ریاست عارف سخن بر مجلس آینده سخن نگفتند بلکه حتی از عدم انتخاب شدن یک زن یا یکی از نمایندگان اقلیت و عدم حضور پررنگ شهرستانی در هئیت ریسه فراکسیون امید نیز انتقاد کردند.

اصلاح طلبان که با سر وصدای زیاد از حضور 30 درصدی زنان در مجلس دهم در ایام تبلیغات انتخاباتی سخن می گفتند در حالی حتی یک زن را هم به عنوان هئیت ریسه فراکسیون امید در مرحله اول رای گیری انتخاب نکردند که روزنامه اعتماد نوشته: تقصیر خود زنان منتخب اصلاح طلب است که نه برنامه ای داشتند و هم چند تا چندتا کاندیدا شدند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


لاریجانی رئیسه
دورانروحانی مچکریم