جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

قول سردار عبداللهی درباره خط ۷ مترو

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 492029
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران از هشت ایستگاه خط ۷ متروی تهران بازدید کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) امروز بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه با حضور در هشت ایستگاه در حال ساخت خط 7 متروی تهران که قرار است در فاز نخست به بهره‌برداری برسد، از روند پیشرفت این پروژه بازدید کرد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی هر چه زودتر خطوط در حال ساخت متروی تهران به نفع مدیریت شهری و شهروندان است، اظهار کرد: علاقه فراوانی داریم تا هر چه زودتر مردم شهر تهران از این خط بهره‌مند شوند اما مشکل عمده تأمین مالی است که طی جلساتی با شهرداری تهران به زودی این مشکل مرتفع و احداث ایستگاه‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ابراز امیدواری کرد که فاز نخست این پروژه در شش ماهه دوم سال جاری به بهره‌برداری برسد.

محمد نعمتی مدیر پروژه احداث خط 7 متروی تهران در این بازدید که سه ساعت به طول انجامید، ضمن ارائه توضیحاتی نسبت به مشکلات این پروژه به ویژه در تملک اراضی و تأمین مالی اظهار داشت: شرکت مهندسی سپاسد به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در حال احداث خط 7 به عنوان عمیق‌ترین خط متروی تهران به طول 27 کیلومتر است.

وی افزود: هنوز اراضی تعدادی از ایستگاه‌ها از سوی شهرداری تملک نشده و در اختیار ما قرار نگرفته است که این خود عاملی برای به تأخیر افتادن در زمان بهره‌برداری از پروژه است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: در فاز نخست 20 کیلومتر مترو با 18 ایستگاه یعنی 8 ایستگاه بهره‌برداری و 10 ایستگاه عبوری به بهره‌برداری خواهد رسید. ایستگاه‌های محلاتی – تقاطع 17 شهریور، سعیدی، میدان محمدی، تقاطع خط 1 مترو – خیابان نواب، بریانک–نواب، نواب-آذربایجان، گیشا و میدان صنعت 8 ایستگاه نخست بهره‌برداری در فاز یک خط 7 است.

به گفته مدیر پروژه احداث خط 7 عمیق‌ترین خط متروی تهران است که با خطوط 1، 2، 3، 4 و 6 تقاطع دارد.

خط 7 متروی تهران از جنوب‌شرقی تهران از محدوده ورزشگاه تختی آغاز می‌شود و با عبور از بزرگراه امام علی(ع)، خیابان شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان مولوی و میدان هلال‌احمر به سمت شمال ادامه مسیر می‌دهد و به گیشا، برج میلاد، میدان صنعت و میدان کتابی می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *