جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

10 مدیر در شرف بازنشستگی وزارت علوم عضو هیات علمی می‌شوند!

سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 491898
مجمع دانشجویان و دانش‌آموختگان بورسیه در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم نوشت: چرا وزارت علوم دانشجویان بورسیه خود و تعداد زیادی از جوانان متخصص و نخبه را رها کرده است و به استخدام هیات علمی در شرف بازنشستگی به صورت خارج از ضوابط می‌پردازد؟
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، مجمع دانشجویان و دانش‌آموختگان بورسیه خطاب به فرهادی،‌ وزیر علوم نامه‌ای نوشت.

متن نامه به شرح زیر است:

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
با عرض سلام و تحیت

حضرتعالی بارها بر طی روال قانونی و مصوب استخدام هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تاکید فرموده اید. با وجود تمام انتقادات به روند مورد نظر وزارت، که مانع تکمیل ظرفیت مطابق نیاز مراکز آموزش عالی شده است، طبق قواعد عقلی رعایت همین روند مصوب تا زمان اصلاح آن وظیفه تمام مسئولان خواهد بود.

بنا به اخباری که به گوش رسیده است، وزارت علوم در نظر دارد که تعداد ۱۰ نفر از مسئولان و مدیران ارشد خود با سنوات خدمت بالای ۲۷ سال و در شرف بازنشستگی را از کارمندی به هیات علمی تبدیل کند و در برخی نقل ها، گفته شده است که این استخدام ها تا صدور مجوز هیات امنا نیز پیش رفته است.

در صورت صحت این اخبار، جای این سوال باقی است که چرا وزارت علوم دانشجویان بورسیه خود و تعداد زیادی از جوانان متخصص و نخبه را رها کرده است و به استخدام این تعداد هیات علمی به صورت خارج از ضوابط می پردازد؟ چه ویژگی هایی در این افراد وجود دارد که قرار است به جای متخصصان جوان استخدام هیات علمی وزارت علوم گردند؟دانشجویان و نخبگان علمی کشور در مقابل این آقازاده ها و رانت ها  به نور چشمی ها سکوت نخواهند کرد؟

در این باره لازم است که دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و مجلس شورای اسلامی  دیوان محاسبات تحقیقات مبسوطی را به انجام برسانند تا در صورت صحت این اخبار، مانع گسترش قانون شکنی و استانداردهای دوگانه در برخورد با افراد تحصیلکرده باشیم.

با تشکر
مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *