پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
آقامحمدی خبر داد؛

عدم رای‌گیری برای طرح اخذ غرامت از آمریکا

دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب: 491763
نماینده خرم‌آباد با اشاره به اینکه هیات رئیسه طرح اخذ غرامت از آمریکا را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داد، گفت: این طرح در جلسه کمیسیون مطرح شد اما به دلیل عدم به حدنصاب رسیدن اعضا، رای‌گیری صورت نگرفت.
به گزارش جهان، ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: در جلسه عصر امروز کمیسیون درباره طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی با حضور الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه بحث و تبادل نظر شد.
 
وی با اشاره به غارت 2 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا، اظهارداشت: با توجه به این موضوع، نمایندگان مجلس طرح مذکور را برای پیگیری مطالبات ملت بزرگ ایران آماده کردند که روز گذشته 2 فوریت آن در صحن علنی با 83 درصد آرای مثبت وکلای ملت به تصویب رسید.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر همین اساس تصریح کرد: هیات رئیسه مجلس به منظور بررسی جزئیات، این طرح را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داده بود که امروز در جلسه کمیسیون مطرح شد اما از آنجایی که تعداد اعضای حاضر در جلسه کمیسیون از حد نصاب کمتر بود، به همین دلیل کلاً پیشنهادی برای اصلاح جزئیات طرح مطرح نشد چرا که نمی‌توانستیم رأی‌گیری انجام دهیم.
 
آقامحمدی همچنین خاطرنشان کرد: طبق آئین نامه داخلی مجلس، طرح‌های 2 فوریتی پس از تصویب 2 فوریت آنها، ظرف 72 ساعت باید برای بررسی تقدیم صحن علنی مجلس شود، حتی اگر کمیسیون مربوطه در این فرصت امکان بررسی طرح را به هر دلیلی نداشته باشد و رأی‌گیری برای آن انجام نداده باشد، به همین دلیل طرح مذکور در جلسه علنی فردای مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *