پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

کمترین اثر مجالس علی آقا قاضی

دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 491647
روزی به یکی از مجالس خاص که به خواص معمولی از تلامذه وی تعلّق دشت راه یافتیم. وقتی از منزل ایشان بیرون آمدم همین را بگویم که عبا را روی سر و صورتم کشیدم و راه افتادم و مالک اشک‌های چشمانم نبودم و...
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حضرت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی فرمودند: یکی از اعاظم علما در نجف مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد رضا آل یاسین بود؛ وی نقل می‌نمود که مرحوم آقا میرزا علی قاضی مجالس متعددی به صورت طبقه طبقه براساس حال و مقام سالکین بر پا نموده بود که می‌توان با نام‌های «مجلس عام»، «مجلس خاص»، «مجلس خاص الخاص» و «مجلس اهل الخاص» و ... مشخص نمود.

وی گفت روزی به یکی از مجالس خاص که به خواص معمولی از تلامذه وی تعلّق دشت راه یافتیم. وقتی از منزل ایشان بیرون آمدم همین را بگویم که عبا را روی سر و صورتم کشیدم و راه افتادم و مالک اشک‌های چشمانم نبودم و بی‌اختیار گریه می‌کردم به هر کجا و به هر کس که نگاه می‌کردم بدم می‌آمد و در اثر انقطاع موقّت که از عوالم دنیوی حاصل شده بود طاقت ماندن در دنیا و زندگی با مردمان از من سلب شده بود؛ صد حیف که بعدها نتوانستم در آن مجالس نورانی حاضر شوم.

کتاب اسوه عارفان – ص 168
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *