شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اذعان‌ وزیرخزانه‌ داری آمریکا به تحریم‌‌ ایران

يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 491477
وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان اینکه توافق هسته‌ای باعث برداشته شدن برخی تحریم‌ها شد گفت که مشخصا ایران همچنان به عللی دیگر تحت تحریم قرار دارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، زکری وارمبرادت، خبرنگار نشریه پولیتکو، در بخشی از صبحانه کاریِ خبرنگاران با جک لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا، که توسط روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» برگزار شده بود، از وی پرسید: آیا شما می توانید در این خصوص توضیح دهید که چگونه ایالات متحده (آمریکا) - بدون اجازه تبادل دلار - اجازه سرمایه گذاری های بیشتر را در ایران خواهد داد؟

وارمبرادت خطاب به جک لو افزود: آیا شما می خواهید به مقاله صاحب‌منصبانِ حقوقیِ (بانک) اچ اس بی سی در (وال استریت) ژورنال پاسخ دهید، که گفته اند در نظر ندارند هیچ تجارت جدیدی با ایران انجام دهند؟

جک لو پاسخ داد: به نظر من، سیاست دولت آمریکا بسیار روشن بوده است. ما در سراسر دولت آمریکا تلاش کرده ایم که حداکثر فشار را بر ایران برای مدت های طولانی وارد کنیم که پای میز (مذاکره) بیاید و درباره حل و فصل موضوعات هسته ای، مذاکره کند تا ما بتوانیم ایران را وادار سازیم از ساخت سلاح هسته ای عقب بنشیند و تمام راه ها (ی منتهی به تولید سلاح هسته ای) را ببندد.

لو افزود: ما به آن (هدف) در مذاکرات دست یافتیم.

وی تأکید کرد: هدفِ تحریم ها این است که شما تحریم هایی را به اجرا می‌گذارید تا به نتیجه ای برسید که در این مورد ، توافق هسته ای، بود. آنگاه شما باید تحریم ها را بردارید، وگرنه هیچ انگیزه ای برای به دست دادن نتیجه ی سیاستگذاری که شما به دنبال آن هستید از طریق تحریم ها وجود نخواهد داشت.

ما در این خصوص بسیار شفاف بوده ایم و من نیز بسیار شفاف صحبت کرده ام که تحریم های هسته ای در روز اجرا (ی برجام) برداشته شد، زیرا ایران پیروی کرد و ما نیز پیروی کردیم. وقتی ما توافقی انجام می دهیم، به آن عمل می کنیم؛ این بسیار مهم است. ما به اطراف جهان رفته ایم تا این مسئله را روشن سازیم که آن به چه معنا است؛ چه تحریم هایی برداشته شده است و آن، چه چیزی را مجاز می کند. این وظیفه ما نیست که به شرکت ها بگوییم که چه تصمیمات تجاری برای خود اتخاذ کنند، اما این وظیفه ما است که اطمینان حاصل کنیم آنان (شرکت ها) درک کنند احتمال خطرهای مربوط به تحریم ها چه هستند و چه نیستند.روشن است که ایران همچنان تحت تحریم هایی به علل دیگر قرار دارد.

وی افزود: شرکت ها باید تصمیمات خود را در این خصوص بگیرند که مایلند چه سطحی از احتمالِ مخاطرات (تجاری) را بپذیرند و حاضرند با چه کسانی تجارت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *