پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

جزایری: می‌توانستیم قهری با آمریکا برخورد کنیم

يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 491476
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکایی‌ها با نوع برخورد جمهوری اسلامی با تفنگدارانشان دچار چالش شده‌اند؛ چراکه عادت کرده‌اند همیشه کدخدا و بزرگ محله باشند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار سیدمسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه همایش ملی فرهنگ دفاعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص تاثیر شهادت مصطفی بدرالدین فرمانده کل مقاومت اسلامی لبنان در مقاومت منطقه اظهار کرد: روند مقاومت منطقه نشان داده که بر خلاف آنچه دشمنان به خصوص صهیونیست ها و آمریکایی ها در تصورشان است، زمانی که یک فرمانده بزرگ به شهادت می رسد نه تنها اثر منفی در منطقه نگذاشته، بلکه یک عنصری شده که مقاومت را یک گام به جلو برده است.

وی افزود: بارها این تجربه را هم در دفاع مقدس و هم در دوران دفاع مقدسی که در منطقه شکل گرفته و جاری است، مشاهده کردیم. به نظر می آید شهادت این فرمانده بزرگ، اثراتی را در آینده به نفع جبهه بزرگ مقاومت خواهد داشت.

سردار جزایری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص عزل فرمانده تفنگداران آمریکایی به دلیل بازداشت نیروهای آمریکایی توسط پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی ها به لحاظ نوع برخوردی که جمهوری اسلامی با متجاوزان داشت، دچار چالش شدند علت این مسئله آن است که آمریکایی ها عادت کردند که کدخدا و بزرگ محله بوده و هر اقدام تجاوزگری را داشته باشند و دیگران نیز در برابر آنها تمکین و سکوت کنند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: کوتاه آمدن در برابر آمریکایی ها خوشبختانه در قاموس جمهوری اسلامی نیست؛ چراکه تفنگداران آمریکایی، متجاوز بودند و با آنها برخورد شد و بسیار هم برخورد مسالمت آمیزی شد.

وی تاکید کرد: این برخورد می توانست بسیار قهرآمیز باشد، اما در عین حال آمریکایی ها همین برخورد مسالمت آمیز را نیز برنمی تابیدند. اگرچه به روی خود نیاوردند ولی آثار آن را بعدا مشاهده می کنیم. آنها از این اتفاق که برایشان افتاده است، ناراحت و عصبانی هستند.

سردار جزایری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اظهار نگرانی آمریکا درباره استقرار سامانه S۳۰۰ در ایران توضیح داد: آمریکایی‌ها می توانند از نحوه مجهز شدن جمهوری اسلامی عصبانی باشند و امیدواریم از این عصبانیت بمیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *