جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
دادستان عمومی و انقلاب تهران مطرح کرد:

وجود 6 هزار زندانی خارجی در ایران

دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب: 491360
دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه امروز حقوق بشر در دنیا تبعیض آمیز اعمال می‌شود بر پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک بین دادستانی و وزارت امور خارجه تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عباس جعفری دولت آبادی در نشست هم اندیشی نقش دادسرا در حفظ حقوق متهمان و حقوق شهروندی بر پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک بین دادستانی و وزارت امور خارجه تاکید کرد.
 
دادستان تهران تصریح کرد: نظارت بر دادگاه‌های اتباع خارجی در ایران مبنی بر اینکه حتما وکیل و مترجم داشته باشند، همواره مورد توجه است.
 
وی ادامه داد: همکاری گسترده دادستانی با ستاد حقوق بشر برای پاسخ به ادعاهای حقوق بشری علیه ایران و درخواست اعاده دادرسی که در قانون مجازات مطرح شده، کارهای خوبی صورت گرفته است.
 
دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه مرتبا در اخبار روزانه و سایت‌ها مشاهده می‌کنیم که مقامات غربی در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران ادعاهایی را مطرح می‌کنند، گفت: امروز حقوق بشر در دنیا تبعیض آمیز اعمال می‌شود، این درحالیست که در اطرافمان جنایاتی که در بحرین، یمن، سوریه و عراق رخ می‌دهد را می‌بینیم.
 
احکام محکومان مواد مخدر در ایران سیاسی تلقی می شود
 
جعفری دولت آبادی با بیان اینکه برخی ادعاهای مطرح شده واقعا سیاسی است، افزود: امروز محکومان مواد مخدر در همه جای دنیا محاکمه می‌شوند؛ اما در ایران این قضیه پررنگ تر می‌شود و آن‌ها را به عنوان اعدام سیاسی تلقی می‌کنند در حالیکه اینطور نیست و با وجود قانون، این موضوع در دیوان عالی در عالی ترین مراجع قضایی ایران بررسی می‌شود و سخت گیری‌های زیادی در محاکم بدوی و عالی انجام می‌شود.
 
جرائم بیشتر خبرنگاران بازداشت شده در ایران، امنیتی است
 
وی گفت: در مورد تعداد خبرنگارانی که در ایران بازداشت شده‌اند و آن‌ها روی این مسئله مانور می‌دهند باید گفت که جرائم آن‌ها امنیتی و مرتبط با امنیت داخلی و خارجی ایران بوده است و اگر کسانی در حوزه خبرنگاری طبق ادعای غربی‌ها دستگیر شدند یا برخلاف جرائم عمومی اقدام کرده‌اند و یا مطالبی علیه امنیت داخلی و خارجی داشته‌اند.
 
دادستان عمومی و انقلاب تهران اضافه کرد: ما بیشترین امنیت را برای خبرنگاران در داخل کشور داریم.
 
 در زندانها ناظر داریم
 
جعفری دولت آبادی در مورد زندانیان نیز گفت: ما تقریبا در همه طبقات زندانیان چه اقتصادی، امنیتی، زنان، اطفال، قتل و مواد مخدر نمایندگان ناظر گذاشته‌ایم و سعی کردیم هیچ جایی در زندان از دست دادستان دور نباشد.
 
وی افزود: همکاران ما در زندان‌ها می‌دانند که ما چقدر بر حفظ حقوق متهمان اصرار داریم، این آموزه دینی و اسلامی ما بوده است. ما هیچوقت حق نداریم به متهمان در زندان اهانت کرده و یا حقوقشان را پایمال کنیم، این درحالیست که بعضا برخی اقدامات را بزرگ می‌کنند که انگار در ایران جز ظلم به زندانیان کار دیگری انجام نمی‌شود و به کارهای خوبی که امروز در زندان‌های استان تهران انجام می‌شود و بیشترین وقت ما نیز به نظارت‌ بر بازداشتگاه‌ها، ضابطین و زندان‌ها اختصاص دارد، توجه نمی‌کنند.
 
دادستان عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: ما تلاش کردیم که نظارت‌هایمان را افزایش دهیم؛ اگرچه قبول داریم تعداد زندانیان نسبت به ظرفیت، همخوانی ندارد.
 
جعفری دولت آبادی افزود: ما در ایران حدود 6 هزار زندانی خارجی داریم که نیمی از آن‌ها افغانی و مابقی غیرافغانی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *