جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

کارگرانی که مجبورند "پوشک"می پوشند

شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 491220
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی در آمریکا گزارش کرد که کارکنان صنف صنایع غذایی در خلال کار در خط تولید از رفتن به سرویس بهداشتی محروم هستند و مجبورند پوشک بپوشند.
به گزارش  جهان، فارس به نقل از آکسفام (یک کارتل بزرگ بین المللی در زمینه کار و مبارزه با فقر) فاش کرد که کارگران چندین شرکت فعال در بخش صنایع غذایی در آمریکا، در طول کار پوشک می‌پوشند چرا که اجازه ندارند در زمانی که در خط تولید مشغول کار هستند به سرویس بهداشتی مراجعه کنند.

آکسفام در گزارش خود آورده است که بیش از 250 هزار کارگر این صنف اگر تقاضای رفتن به سرویس بهداشتی کنند مورد تمسخر قرار گرفته، به درخواست آنها بی‌توجهی شده و یا تهدید به اخراج از کارخانه می‌شوند.

این گزارش که این هفته منتشر شده است می‌گوید که کارگران برای غلبه بر این مشکل که از نیازهای اساسی انسان محسوب می‌شود، هنگام کار در خط تولید از پوشک بچه استفاده می‌کنند.

این گزارش افزود: «کارگران این صنف به دلیل مصرف کم مایعات و تحمل درد و مشکلات ناشی از آن در معرض خطرناک جسمی و سلامتی قرار دارند.»

حدود 100 هزار نفر از کارگران شرکتهای مواد غذایی «تایسان»، «پرودو»، «پیلگیریم پرایز» و شرکت «ساندرسون» که 60 درصد کل کارکنان این صنف را تشکیل میدهند با این معضل درگیر هستند.

اگر چه بعضی از شرکت‌های آمریکایی چنین موضوعی را تکذیب کردند، اما آکسفام بر اساس یک تحقیق از 266 کارگر این بخش از صنایع در آمریکا تاکید می‌کند که بیش از 80 درصد از کارگران گفته‌اند که به آن‌ها اجازه داده نمی‌شود در طول کار به دستشویی بروند.

یک نظرسنجی که اخیر در «مینه سوتا» انجام شده است نیز نشان می‌دهد که 86 درصد از کارگران گفته‌اند در طول یک هفته کمتر از 2 بار به آنها اجازه داده شده به دستشویی بروند.

درحالیکه شرکتهای صنایع غذایی در آمریکا امروزه سود سرشاری از تولیدات خود می‌برند اما واقعیت درون این بخش کاملا تیره و تار و خطرناک است.

کارگران حقوق کمی می‌گیرند، از بیماری و جراحات ناشی از کار رنج می‌برند و ضمن اینکه در شرایط دشواری به سر می‌برند صدای آنها نیز کوتاه است.

آکسفام به این شرکتها توصیه کرده که کارگران شناور در طول خط تولید مستقر کنند تا کارگران دیگر بتوانند در صورت لزوم خط تولید را موقتا ترک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرجان پارسی
احمدشهید حقوق بشر برای آمریکاوغرب و متحدان عرب آنهامعناندارد.