جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

مشاجره لفظی ایران و عربستان در سازمان ملل

شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 491132
رایزن سیاسی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل گفت : جای بسی شگفتی است که ریاض، ایران را متهم به فرقه‌گرایی کند و علیه فرقه‌گرایی داد سخن سر دهد، چرا که همگان می دانند تفکر تکفیری از کجا سرچشمه می گیرد و در پی چیست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته جلسه بحث عمومی تحت عنوان "انگاره ها و ایدئولوژی های تروریسم" را به ابتکار مصر که رئیس دوره ای شورای امنیت در ماه می میلادی است برگزار کرد.

در جریان این جلسه که با حضور ده وزیر امور خارجه برگزار شد، 73 نفر از نمایندگان کشورها از جمله سفیر کشورمان در سازمان ملل متحد سخنرانی کردند و علاوه بر یان الیاسون قائم مقام دبیر کل، رئیس آکادمی تحقیقات الازهر حضور داشت.

سفیر عربستان سعودی نیز یکی از سخنرانان این جلسه بود و در سخنرانی خود پیرامون موضوع، اتهامات بی پایه و اساسی را به کشورمان وارد کرد که در پایان سخنرانی وی، واکنش رایزن نمایندگی کشورمان در جلسه را به همراه داشت.

رایزن سیاسی نمایندگی کشورمان در پاسخ به اظهارات سفیر سعودی گفت : جای بسی شگفتی است که عربستان ایران را متهم به فرقه گرایی کند و علیه فرقه گرایی داد سخن سر دهد چرا که همگان می دانند تفکر تکفیری از کجا سرچشمه می گیرد؛ در پی چیست و توسط چه کسانی به عمل گذاشته می شود.

سخنان تحریک کننده مقامات سعودی و امامان جماعت سعودی در ترویج و اشاعه فرقه گرایی کاملا روشن و بی نیاز از توضیح است.

بعنوان یک نمونه امام جماعت مکه که منصوب دولت است ؛ در سال 2015 می گوید :" من با صدای بلند اعلام می کنم که جنگ ما با ایران جنگ سنی و شیعه است؛ حتی اگر این جنگ فرقه ای نباشد ما آن را فرقه ای می کنیم ؛ مخالفت ما با آنان (شیعیان) تا زمانی که بر روی زمین وجود دارند ادامه خواهد داشت " این اظهارات به خوبی نشان می دهد که چه کسی با این اندیشه تکفیری خود را مومن واقعی می پندارد و قصد نابودی دیگران را در سر می پرورد.

این تفکر از سال 1805 و با حمله به اماکن مقدس شیعیان در نجف و کربلا آغاز شد و ادامه دارد . قتل عام وحشتناک بیش از 1700 افسر عراقی در تکریت در سال 2014 بخاطر اینکه اعتقادی متفاوت با تفکر آنان داشتند، یکی دیگر از نمونه های آن است .

وی افزود: به سفیر عربستان که همصدا با نماینده رژیم صهیونیستی ؛ حزب الله لبنان را یک سازمان فرقه ای و تروریستی می خواند، باید یادآور شد که حزب الله بخشی از ساختار رسمی دولت لبنان است .

حزب الله در موارد بسیاری در مقابل اسرائیل ایستادگی کرده است و نیروهای اشغالگر را از سرزمینهای فلسطینی بیرون رانده است.

همصدایی یک کشور اسلامی با رژیم اسرائیل در حمله به حزب الله تاثیری جز ضربه زدن به منافع جهان اسلام و مسلمانان در سراسر عالم ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *