جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هنرمندان در بازسازی حرم امامان معصوم (ع)

جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۲۹
کد مطلب: 490968
نماینده آیت الله العظمی سیستانی گفت: حضور هنرمندان ایرانی در احداث و بازسازی حرم امامان معصوم (ع) یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
به گزارش جهان به نقل از مهر،حجت الاسلام سید ابراهیم لاجوردی امروزدر بازدید از کارگاه ضریح  سازی در زنجان در جمع خبرنگاران، افزود:  ایرانیان از دیرباز حضور پررنگی در احداث و ساخت ضریح برای حرم امامان معصوم (ع) داشتند و در حال حاضر نیز در مرقد این امامان معصوم (ع) نشانه‌ها و آثار این حضور و ارادت، قابل مشاهده است.
 
نماینده آیت الله سیستانی اظهار کرد: بعد از سقوط حزب بعث در عراق، اقدامات خوبی در زمینه احداث و بازسازی حرم و مرقد امامان (ع) در شهرهای مختلف عراق صورت گرفته است.
 
 لاجوردی با اشاره به اینکه آمار دقیق شهرهایی که هم‌اکنون در ایران مشغول به فعالیت در زمینه ضریح‌سازی هستند، در ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات موجود است، گفت: شهرهای مختلفی در امر معنوی ضریح‌سازی سهیم هستند که از آن جمله می‌توان به زنجان، کرمان، اراک، گیلان، گلستان، بوشهر و اهواز در خوزستان اشاره کرد.
 
نماینده حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی در امور عتبات عراق با اشاره به ضرورت حفظ اتحاد مسلمانان در برابر دشمنان، تصریح کرد:‌ همه مسلمانان با اتحاد خود در برابر دشمنان که تلاش دارند چهره آمریکایی و تکفیری از اسلام ارائه دهند باید با جهاد رزمی و جهاد سازندگی خود ایستادگی کنند که اهتمام به ضریح‌سازی در واقع نوعی جهادسازندگی در برابر دشمنان اسلام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *