سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱
معاون سابق سپاه کربلای مازندران:

داعش با تجهیزات غرب وارد خان‌طومان شد

پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب: 490937
معاون سابق هماهنگ‌کننده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه نیروهای دشمن با تجهیزات پیشرفته آمریکا و اسرائیل دست به کشتار سوری‌ها می‌زنند، گفت: هر کدام از شهدای لشکر 25 کربلا که در خان‌طومان به شهادت رسیدند، حداقل 20 نیروی دشمن را به درک واصل کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس از آمل، سردار احمد کوهستانی عصر امروز در یادمان شهید مدافع حرم رضا حاجی‎زاده، با بیان اینکه امنیت و اقتدار کشور مرهون تلاش شهداست، به حضور نیروهای بسیجی ایران در سوریه اشاره و اظهار کرد: سوریه از لحاظ استراتژیکی و موقعیت جغرافیایی اهمیت ویژه‌ای دارد و وجود جنگ در این کشور به‌دلیل پایداری‎های مردم آن در گذشته بوده است.
 
وی با اعلام اینکه در اغتشاشاتی که هم‌اکنون در کشورهای منطقه می‌بینیم، می‎توان به‌راحتی به نقش استکبار جهانی، آمریکا و کشورهای هم‌دست آن پی برد، افزود: در کشور یمن با وجود آتش‌بس، هنوز نیروهای آمریکایی در یمن حضور دارند و با عربستان تجدید پیمان کرده و می‌خواهند یمن را همانند دیگر کشورها مغلوب خود کنند، زیرا یمن کشوری مسلمان‌نشین و استراتژیک است.
 
معاون سابق هماهنگ‌کننده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اغتشاشات ایجاد شده در عراق، یادآور شد: امروز در جنگ به‌وجود آمده در سوریه، فرزندان رشید ایران در حال مبارزه هستند و رشادت‌هایی ماندگار از خود به یادگار گذاشته‌اند که نشان از اقتدار مسلمانان دارد.
 
این مسؤول با بیان اینکه هم‌اکنون پیچ تاریخی که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به آن اشاره داشتند، در سوریه با رشادت رزمندگان اسلام در حال رقم خوردن است، تصریح کرد: از چند ماه قبل، روسیه درخواست آتش‎بس در سوریه را اعلام کرد و این آتش‎بس چندی قبل در شهر حلب سوریه اجرا شد، نیروهای داعش به همراه هم‌دستان خود از آتش‌بس سوءاستفاده کرده و وارد میدان و خان‌طومان را اشغال کردند.
 
کوهستانی ادامه داد: با اجرای آتش‎بس، هواپیماها در منطقه به پرواز در نمی‌آیند و توپخانه‌ها خاموش می‌شوند، اما در آتش‌بس اخیر در خان‌طومان، نیروهای دشمن وارد منطقه شدند و از 6 گروه به همراه داعش و ارتش آزاد وارد جنگ شدند.
 
وی با بیان اینکه نیروهای دشمن با تجهیزات پیشرفته که از سوی آمریکا و اسرائیل تزریق می‌شوند و دست به کشتار فرزندان این مرز و بوم می‌زنند، اظهار کرد: هر کدام از شهدای لشکر 25 کربلا که در خان‌طومان به شهادت رسیدند، حداقل 20 نیروی دشمن را به درک واصل کردند.
 
این روایت‌گر دفاع مقدس گفت: تکفیری‎ها از آتش‌بس، سوءاستفاده کرده و وارد شهر شدند و در گام نخست با حرکت انتحاری ماشین‌های سنگین و چندین نفربر پُر از مواد منفجره را وارد میدان شهر کردند و با 3 هزار نیرو بر نیروهای دولت سوریه وارد شدند که اگر لشکر 25 کربلا و رشادت جوانان ما نبود، داعش چند شهرک استراتژیک دیگر را نیز در اختیار می‌گرفت.
 
معاون سابق هماهنگ‌کننده سپاه کربلای مازندران بیان کرد: با در اختیار گرفتن خان‌طومان می‌توان حلب و دیگر مناطق را در اختیار گرفت و آمریکا در این عملیات‌ها مستقیم وارد میدان شده و تأمین سلاح آن را نیز بر عهده دارد.
 
کوهستانی گفت: اگر آمریکا برای ما خط و نشان می‎کشد به این خاطر است که در سایر مناطق همانند دریا و زمین جواب دندان‌شکنی به آن داده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه برخی افراد کوتاه‌فکر در کشور در مورد مقاومت در سوریه حرف‌های زیادی به زبان می‎آورند که با تأسف باید بگوئیم که برخی از آنها از جمع مسؤولان هستند، افزود: شهدای مدافع حرم و دیگر شهدای اسلام، همانند امام راحل و رهبر انقلاب، درس‎آموخته مکتب اهل بیت (ع) و عاشورا هستند، لذا ما باید در شرایط کنونی مراقب و مواظب اوضاع و سخنان خود باشیم.
 
این روایت‌گر دفاع مقدس در پایان گفت: راه سنگین و درازی در پیش داریم، هر روز مسئولیت‌ها سنگین‌تر می‎شود، اما باید گوش به فرمان ولی امر مسلمین بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
مسئولیت شهادت مستشاران ایرانی در خان طومان مستقیما بر عهده ی روسهاست.با توافق آنها تلفات نیروهای سوری, لبنانی و ایرانی افزایش داشته است که روسیه با علم به این موضوع آتش بس و سازش با غرب را انجام داده.