چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
رئیس سازمان حج و زیارت مطرح کرد؛

وزیرحج عربستان به دنبال حج خصوصی

پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب: 490936
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص محمد بنتن وزیر جدیدحج عربستان، گفت: وی همان کسی است که به دنبال حج خصوصی است و اعتقادی به حج متمرکز ندارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سعید اوحدی ظهر پنج‌شنبه در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی در سخنانی اظهار داشت: بعد از سخنرانی شما که در هفته گذشته در زمینه لزوم حفظ کرامت و امنیت حجاج در موسم حج داشتید کشورهای پاکستان، مالی و الجزایز نیز موضع گیری‌های خوبی داشتند و آنان نیز بر این دو مسئله مهم تأکید کردند.
 
وی افزود: کشور مالی در سال گذشته ۴۰۰ نفر از حاجیان خود را در فاجعه منا از دست داد و کشورهای اسلامی در خصوص حج امسال نگرانی‌هایی دارند و مسئولان سعودی نیز پاسخگو نیستند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در هفته گذشته وزیر حج عربستان سعودی برکنار شد، در خصوص محمد بنتن وزیر جدید حج عربستان گفت: وی‌‌ همان کسی است که به دنبال حج خصوصی است و اعتقادی به حج متمرکز ندارد.
 
اوحدی افزود: این فرد در جمعی در خصوص کم بودن هزینه حج این چنین گفت که در ایران قیمت هتل ۱۵۰ دلار است در حالی که ایرانی‌ها در عربستان ۳۰ دلار هزینه اقامت پرداخت می‌کنند و او به دنبال افزایش قیمت حج است و این رویکرد را در ادامه کارش دنبال می‌کند.
 
وی عنوان کرد: خواسته ما از سعودی‌ها چیز زیادی نیست و ما از آنان خواسته‌ایم تا در زمینه تأمین امنیت و کرامت زائران ایرانی به ما اطمینان دهند که متأسفانه تاکنون اقدامی از سوی آن‌ها ندیده‌ایم.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با تقدیر از آیت الله مکارم در برپایی کنگره مبارزه با جریان‌های تکفیری در قم بیان داشت: برگزاری چنین کنگره‌هایی در منطقه ما اهمیت دارد و این کنگره آثار وضعی مطلوبی تا کنون داشته است.
 
اوحدی گفت: مبارزه با جریان‌های تکفیری را نباید تنها در عرصه‌های سیاسی و مبارزات نظامی دنبال کرد بلکه برپایی کنگره‌هایی همانند همایش مبارزه با جریان‌های تکفیری که با حضور علمای اهل تسنن و شیعه برگزار می‌شود دارای اهمیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *