پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کاهش ۷۰% قیمت برخی اقلام پزشکی

پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 490920
مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، از حمایت وزارت بهداشت از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی با کیفیت و ایمن خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر محمود بیگلر در آستانه برپایی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، صنایع دارویی و گردشگری سلامت (ایران هلث)، افزود: وزارت بهداشت به عنوان یکی از اصلی ترین مصرف کنندگان کالاهای سلامت محور آمادگی دارد تا با در نظر گرفتن تسهیلاتی مطابق با امکانات موجود، تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی را به منظور تولید تجهیزات پزشکی با کیفیت و ایمن تقویت کند.

وی ارتقای کیفیت تجهیزات و ملزومات پزشکی را به عنوان مهم ترین رکن طرح تحول نظام سلامت برشمرد و یادآور شد: از سوی دیگر تدوین، تنظیم و ابلاغ قیمت این تجهیزات که در قالب طرح تحول نظام سلامت انجام شده، قیمت برخی از این اقلام را نزدیک به ۷۰ درصد کاهش داده است.

بیگلر با ابراز خرسندی از برپایی نوزدهمین نمایشگاه ایران هلث تصریح کرد: با توجه به سیاست های وزارت بهداشت در زمینه تولید و صادرات تجهیزات پزشکی با کیفیت، نمایشگاه ایران هلث بستری مناسب برای تحقق این اهداف به شمار می رود و این ظرفیت را داراست تا به عنوان یک رخداد ملی در حوزه سلامت به جایگاه منطقه ای خود دست یابد.

وی افزود: وزارت بهداشت در این مدت تلاش کرده تا با انجام کارشناسی های دقیق علمی و فنی در سازمان غذا و دارو، سطح کیفی تجهیزات و ملزومات پزشکی مصرفی کشور را اعم از تولیدی و یا وارداتی ارتقا دهد.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از اجرای رتبه بندی و ارزیابی خدمات پس از فروش و طرح تخصیص کد ثبت "IRC" به تجهیزات پزشکی که از سوی اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو انجام شده است به عنوان اقداماتی در جهت افزایش کیفیت تجهیزات و ملزومات پزشکی نام برد.

وی ادامه داد: گزارش های ارایه شده توسط برگزارکنندگان نمایشگاه ایران هلث، حکایت از رشد کمی و کیفی این نمایشگاه در سال جاری نسبت به سال های گذشته دارد و همزمان شدن همایش فرصت های سرمایه گذاری در حوزه سلامت با این رویداد که به صلاحدید وزارت بهداشت انجام شده، می تواند، نقش مهمی در تقویت این نمایشگاه داشته باشد که می بایستی دست اندرکاران این فرصت را مغتنم بدانند.

بیگلر گفت: در سال جاری که به تدبیر مقام معظم رهبری، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گرفته است، تمام ارکان نظام سلامت در کلیه بخش ها اعم از دولتی، خصوصی، خیریه و وابسته به نهادهای عمومی مردم نهاد و کلیه موسسات و فعالان عرصه پزشکی می بایست با مدیریت جهادی و برنامه ریزی مناسب اقدامات، وضعیت مناسبی را به منظور هرچه بهتر اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی مبذول دارند.

وی افزود: یکی از مهم ترین گام ها برای عملیاتی کردن این شعار، توسعه بستر تولید داخل کشور است که انتظار آن است در شرایط "پسابرجام" و با گسترش روابط بین المللی بتوانیم، شاهد توسعه انتقال تکنولوژي به ویژه در زمینه تجهیزات پزشکی "زیست فناور" و پیشرفته باشیم.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو خاطر نشان ساخت: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و نیز استفاده از ظرفیت های پارک های فناوری و شرکت های دانش بنیان از دیگر بسترهای توسعه تولید تجهیزات و فناوری های جدید پزشکی محسوب می شود که انتظار می رود، استفاده از توان حداکثری دانشگاه های کشور در این عرصه پویا، جذاب و دانش محور باشد.

وی گفت: هر چند در دو سال گذشته رشد جهشی در حوزه صادرات داشته ایم، اما این رشد رضایتبخش نبوده، امید می رود، تشکل های صنفی، تلاش های مضاعفی را در جهت بهبود و ارتقای وضعیت صادرات مبذول کنند تا بتوانیم، شاهد نشانه های مثبت آن در ماه های آینده باشیم.

بیگلر در پایان با قدردانی از مجریان و مشارکت کنندگان نمایشگاه ایران هلث، ابراز امیدواری کرد، شاهد رشد و شکوفایی صنعت تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور باشیم.

نمایشگاه بین المللی ایران هلث، مهم ترین رویداد نمایشگاهی پزشکی کشور است که امسال از ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *