کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادعای جمهوریخواهان مبنی بر مذاکرات محرمانه ایران و دولت اوباما

23 ارديبهشت 1395 ساعت 13:42

احزاب مخالف دولت اوباما در جنجالی تازه علیه وزارت خارجه این کشور ادعا می کنند فایلی ویدیویی گم شده که نشان می دهد ایران و آمریکا مذاکرات محرمانه داشته اند.


به گزارش جهان، مهر به نقل از فاکس نیوز خبر داد، بعد از سوالات زیادی که رسانه های آمریکایی درباره گمراه کردن افکار عمومی توسط بن رودز مشاور امنیت ملی کاخ سفید مطرح شده بود حالا جنجال جدیدی علیه وزارت خارجه آمریکا مطرح شده است.

بر اساس این گزارش ادعا می شود یک فایل ویدیویی مربوط به مذاکرات محرمانه بین ایران و آمریکا در وزارت خارجه گم شده است.

گفته می شود در این فایل مدارکی علیه وزارت خارجه آمریکا در گمراه کردن رسانه ها درباره توافق با ایران وجود دارد.

 سناتور «بن ساسه» عضو جمهوری خواه کنگره آمریکا از ایالت نبراسکا این موضوع را مطرح کرده است. وی ادعا می کند در این فایل حقایقی درباره بازی رسانه ای سخنگوی وقت وزارت خارجه «ژن ساکی» وجود دارد.

جمهوری خواهان ادعا می کنند در این فایل ویدیویی مدارکی علیه ساکی وجود دارد که نشان می دهد او نیز مانند بن رودز رسانه ها را درباره مذاکرات محرمانه با ایران فریب داده است.

بن رودز مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مواجهه با اتهامات مشابه اعلام کرده است که به هیچ وجه درباره مذاکرات هسته ای با ایران رسانه ها را گمراه نکرده است.

جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا یکی از مخالفان اصلی ادعاهای بن رودز محسوب می شود. وی کاخ سفید و رودز را به گمراه کردن رسانه ها متهم می کند.

در واکنش به اتهامات وارد شده از سوی جمهوری خواهان جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اتهامات وارد شده را رد کرده بود.


کد مطلب: 490886

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/490886/ادعای-جمهوریخواهان-مبنی-مذاکرات-محرمانه-ایران-دولت-اوباما

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com