کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فشار اصلا‌ح‌طلبان به دولت برای عارف

22 ارديبهشت 1395 ساعت 16:17

تاجیک به صراحت شرط حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در دور بعدی انتخابات را، حمایت دولت از ریاست عارف می‌داند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، بعد از حمایت اسحاق جهانگیری از علی لاریجانی، برخی از روزنامه های اصلاح طلب روز گذشته، خط همکاری و همراهی دو گزینه ریاست مجلس آتی یعنی عارف و لاریجانی را به عنوان یک توافق دنبال کردند.

اما امروز محمدرضا تاجیک در یادداشتی در روزنامه شرق به بررسی ریاست مجلس دهم پرداخت و نوشت:‌ «انتخاب فردی جز از لیست امید به‌عنوان ریاست مجلس از سوی جریان اعتدال (دولت) یک خطای استراتژیک غیرعقلایی است. منطق تئوری بقا به دولتمردان حکم می‌کند که از هرگونه اقدام مستقیم و غیرمستقیمی که موجب و موجد خدشه به مقبولیت و مشروعیت مردمی اصلاح‌طلبان می‌شود، پرهیز کنند، زیرا تنها با پشتوانه‌ و اتکا و اتکال به این سرمایه اجتماعی و انسانی اصلاح‌طلبان است که قادر به بقا در قدرت خواهند بود».

تاجیک به صراحت شرط حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در دور بعدی انتخابات را، حمایت دولت از ریاست عارف می‌داند.


از سوی دیگر برخی کارشناسان بر این باورند که اگر اصلاح طلبان به قدرت بازگردند، هر لحظه امکان عبور از روحانی وجود دارد و روحانی این موضوع را خوب می‌داند و از کنار آن عبور نمی‌کند.

کارشناسان معتقدند تا امروز انصراف عارف، تنها گزینه چانه زنی اصلاح طلبان با دولت بود و اگر وی به ریاست مجلس برسد، دیگر زیاده خواهی اصلاح طلبان، دولت روحانی را به چالش می کشاند.


کد مطلب: 490749

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/490749/فشار-اصلا-ح-طلبان-دولت-عارف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com