شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

روحانی جلوی چپاول بیت‌المال را بگیرد

چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 490625
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور جلوی حیف و میل بیت‌المال را بگیرد، گفت: برخی‌ فسادها در کشور رنگ‌و لعاب قانونی گرفته است.
به گزارش جهان،‌ احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اخبار منتشر شده درباره حقوق چند ده‌ میلیون تومانی برخی مدیران ارشد بیمه مرکزی ایران، گفت: متاسفانه به دلیل نقص قوانین و عدم نظارت مناسب مناطق آزاد تجاری، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه‌ تبدیل به حیات خلوت افرادی برای دریافت حقوق‌های چند ده‌میلیونی شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت‌های چند ده‌میلیونی به مدیران دولتی موجب تبعیض طبقاتی در کشور می‌شود، ادامه داد: پرداخت‌های به دور از ظابطه همان فساد سیستمی است که بارها نمایندگان مجلس درباره آن  تذکر داده‌اند که رئیس دولت یازدهم باید جلوی اینگونه فسادها را بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم، افزود: برخی فسادها در کشور رنگ‌ ولعابی قانونی به خود گرفته و تخلف دیگر جرم محسوب نمی‌شود که غیر قابل قبول است و قوه قضائیه باید به آن ورود کند.

امیرآبادی  با بیان اینکه کمیسیون اصل نود مجلس، سازمان بازرسی کشور و قوه قضائیه باید به این موضوع را بررسی کنند، اظهار داشت: در شرایطی که کشور در رکود به سر می‌برد و مردم مشکلات معیشتی دارند پرداخت‌های میلیونی به مدیران ارشد دولتی حیف و میل بیت‌المال است که باید جلوی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه درباره این موضوع چند نماینده با پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس صحبت‌های داشته‌اند، ادامه داد: قطعا کمیسیون اصل نود به این موضوع ورود می کند و پیگیر موضوع خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از طریق شبکه دیده‌بان شفافیت عدالت که به تازگی از سوی برخی نمایندگان  راه‌اندازی شده و یک NGO مردمی است به این موضوع ورود کرده‌ایم و پیگیر آن هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چه تیتری اول صبحی خندیدم