چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۶
۴
اختصاصی جهان نیوز؛

هدف اصلی سرویس های اطلاعاتی ترکیه و عربستان از تسخیر مجدد "خان طومان" چه بود؟

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 490420
پیش بینی می شود که حتی سرویس های اطلاعاتی ترکیه و عربستان، با تقویت ائتلاف گروهای تروریستی مورد حمایت خود با القاعده حتی در بخش های از سوریه در صورت آماده شدن فضا، یک امارت جدید به اصطلاح اسلامی در سوریه راه اندازی کنند.
هدف اصلی سرویس های اطلاعاتی ترکیه و عربستان از تسخیر مجدد "خان طومان" چه بود؟
گروه بین الملل جهان نيوزـ در حالیکه آمریکایی ها روس ها را وارد فاز برقراری آتش بس درحلب کردند، به یکباره تمرکز بی سابقه گروه های مختلف تروریستی در اطراف خان طومان و سپس تسخیر آن سبب شد که حتی برخی کارشناسانی که از ابتدا حوادث سوریه را دنبال می کنند از خاص بودن تحولات جدید سوریه خبر بدهند. به نظر می رسد در این میان در حوزه اطلاعاتی نیز تحولات سوریه وارد فاز جدیدی شده است. در اینباره به ارزیابی ذیل توجه بفرمایید:

الف: در حمله به خان طومان تقریبا دو ائتلاف بزرگ به استثنا گروه داعش شکل گرفت. ائتلاف مهم گروههایی همچون «فیلق الشام»، «جنبش نورالدین زنکی»، «جبهه الشامیه»، «جندالاقصی» و «حزب الترکستانی» با جبهه‌النصره یکی از مهمترین تحولات میدانی در خان طومان بود. در این میان قبل از حمله به خان طومان نیز ائتلافی به نام ائتلاف «جیش الفتح» و گروههای هم‌پیمان با آن مسئولیت حملات خمپاره‌ای به مناطق مسکونی شهر حلب را در سایت‌ها و صفحات مجازیشان  بر عهده گرفته بودند. البته ائتلاف اول بیش از همه مهم تر و حقیقی تر است ولی در اینجا یک نکته مهم وجود دارد که گروهایی که نام برده شد هر کدام مورد حمایت یکی از سرویس های اطلاعاتی منطقه قرار داشته اند. به همین دلیل شکل گیری این ائتلاف ماحصل توافق سرویس های اطلاعاتی منطقه به خصوص ترکیه و عربستان بوده است.

ب: در این میان آنچه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد این است که حمله ائتلاف تروریست ها به خان طومان با رهبری گروه جبهه النصره – شاخه القاعده در سوریه- صورت گرفته است.  اینکه قرار است خروجی تسخیر خان طومان تقویت مجدد القاعده در سوریه باشد شاید یکی از اصلی ترین اهداف برای تسخیر خان طومان بوده است.

سرویس اطلاعاتی ترکیه و عربستان با تقویت مجدد القاعده سه هدف عمده را دنبال می کنند: اول اینکه با ایجاد ائتلافی از تروریست ها و تقویت و اثر گذاری بیشتر  آنها فضا تازه نظامی علیه بشار اسد شکل میدهند که بتواند بخشی از شکست های چند ماه اخیر را جبران کنند. دومین هدف نیز که بسیار مهم است این است که این گروه ائتلافی به رهبری القاعده که تحت کنترل هم تا حدودی قرار گرفته به عنوان گروهی خود مختار در روزهایی که به ظاهر طرف های منطقه ای و فرامنطقه ای در آتش بس قرار دارند و یا گفتگوهای سیاسی میان دولت سوریه و معارضین به جریان می افتد، آنها خارج از قید و بند بتوانند عملیات های خود را ادامه بدهند. اما سومین هدف مهم از سوی دیگر تقویت القاعده در سوریه برای زمینه سازی حضور نظامی بیشتر آمریکا در سوریه خواهد بود. سرویس اطلاعاتی ترکیه و عربستان با تقویت القاعده تلاش می کنند که آمریکا بیش از پیش برای حضور نظامی در سوریه ترغیب کنند.

ج: پیش بینی می شود که حتی سرویس های اطلاعاتی ترکیه و عربستان، با تقویت ائتلاف گروهای تروریستی مورد حمایت خود با القاعده حتی در بخش هایی از سوریه در صورت آماده شدن فضا، یک امارت جدید به اصطلاح اسلامی در سوریه راه اندازی کنند. این اقدام عملا سوریه را به پنج قسمت تقسیم می کند. یک؛ مناطق امارت اسلامی داعش، دو؛ مناطق تحت تصرف النصره و متحدین، سه؛ مناطق تحت نظارت دولت و ارتش سوریه، چهار؛ مناطق تحت تصرف کردهای سوریه. و نهایتا پنجم؛ مناطق تحت تصرف ارتش آزاد. 

این پنج قسمت شدن سوریه عملا زمینه های تجزیه این کشور را نیز در پی خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رزمنده
هرجا ظلمی است رد پای آمریکا را می تواند دید.
همکاری با آمریکا جرم است؟
آمریکا ومتحدانش به هرجنایتی دست می زنند تا اسلام را نابود کنند.
آمریکا پاسخگوی عملکرد وحقوق بشری خود باشد.
آمریکا درسال 2003 حمله غیرقانونی به عراق ازگازفسفراستفاده کرد.




چه کسی داعش را تجهیزمی کند؟!سران آمریکا ومتحدانش.
چه کسانی درسوریه وعراق ولبنان با داعش همکاری می کنند.سران آمریکا وهم پیمانانش.
امروزشاهد قتل عام مظلومان ومسلمانان، توسط آمریکا ومتحدانش با همدستی تروریست ها هستیم.


دخالت های آمریکا جنایتکارشماره یک نمی گذارد دولت سوریه ودولت عراق با تروریست ها مبارزه کنند.



آمریکا، جنایت ضد بشری مرتکب شده است.
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
کشورهایی که دم ازحقوق بشرمی زنند چرا درمقابل این رژیم صهیونیستی وعربستان وترکیه سکوت کرده اند.

ادعاهای بی اساس سخنگوی کاخ سفید را به رسمیت نمی شناسیم.
آمریکایی ها خطری برای بشریت هست.
دلارهای مکه ونفتی عامل درجنگ سوریه وعراق ولبنان ویمن وغزه و... است.
ایران تنها کشوری است که ازآمریکا وغربی ها نمی ترسد.
آمریکا امروزمی خواهد ونمی تواند.
سخنگوی کاخ سفید حق حف زدن ندارد چه برسد ادعای دیگری می کند.
آمریکا یکی ازحامی اصلی تروریسم درجهان است، نه مبارزه با تروریسم.


چه کسی تروریسم را درفغانستان وپاکستان تجهیزمی کند؟! سران آمریکا وسران غربی ها وسعودی ها.
چه کسانی درافغانستان وپاکستان با تروریسم همکاری می کنند؟! سران آمریکا ومتحدانش



به تروریست ها وحامیانشان پاسخ جدی می دهیم.
اقدامات تروریستی داعش ادامه جنگ افروزی آمریکا جنایتکارشماره یک است.
دشمن می خواهد مسلمانان رژیم کودک کش صهیونیستی را فراموش کنند.
آمریکا ازناقضان حقوق بشر درجهان است.
آمریکا درحملات به غزه ویمن جنایت جنگی مرتکب شده است.
چرا درمدت 6 سال حامیان داعش و دیگرگروه های تروریستی مانند آمریکا وعربستان وقطر وترکیه واسرائیل واردن و... ازهمه جانبه از داعش و تمام تروریست ها درسوریه وعراق ولبنان و... حمایت می کنند تحریم ها شورای ضد امنیت سازمان بی ملل متحد قرارنمی گیرد.
مرگ برآمریکا
United States
ياعلي مدد اسم أعظم
ناشناس
شاید این هم یکی از علامات ظهور باشد زیرا در روایات امده که سفیانی در شام خروج می کند وبر مناطق پنج گانه مسلط می شود.وبعد باید منتظر حضرت مهدی باشیم. انشا ئ الله
Turkey
برای ادامه جنایت