جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۲
رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا:

دولت بارویکردسیاسی و اینترنت‌فروشی، حق‌مردم در داشتن محیط مجازی سالم را زیر پا گذاشته است

برخی از اعضای شورای عالی فضای مجازی خوابند
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 490250
رئیس مرکز پژوهش های صدرا گفت: دولت فعلی، همواره از مسئولیت های خود در حوزه فضای مجازی سرباز زده و با رویکرد سیاسی- جناحی به آن و گرایش به سمت اینترنت فروشی، حق مسلّم مردم در بهره مندی از یک محیط سالم و فرصت آفرین در این ساحت را نادیده گرفته است.
دولت بارویکردسیاسی و اینترنت‌فروشی، حق‌مردم در داشتن محیط مجازی سالم را زیر پا گذاشته است
گروه فرهنگ جهان نيوز ـ حجت الاسلام دکتر رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا در گفتگو با خبرنگار جهان نيوز گفت: تذکر اخیر رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در دیدار اخیر جمعی از معلمان در خصوص وضع نامطلوب فضای مجازی باید جدی گرفته شود هرچند این اولین بار نیست که درباره شرایط فضای مجازی از جانب رهبر معظم انقلاب هشدار داده می شود.

غلامی افزود: امروز فضای مجازی در اثر عدم مدیریت متعهدانه دولت به منبع انتشار انواع مفاسد و آسیب های اجتماعی تبدیل شده و بنیان خانواده و کل جامعه را تحت مخاطرات بی سابقه خود قرار داده است.

رئیس مرکز پژوهش های صدرا در ادامه گفت: دولت فعلی از ابتدای روی کار آمدن، همواره از مسئولیت های خود در این زمینه سرباز زده و با رویکرد سیاسی- جناحی به فضای مجازی و گرایش به سمت اینترنت فروشی، حق مسلّم مردم در بهره مندی از یک محیط سالم و فرصت آفرین در این ساحت را نادیده گرفته است، این در حالی است که لیبرال ترین دولت ها نیز تا این حد نسبت به حقوق شهروندان خود بی اعتنا نیستند و فضای مجازی را میدان جولان جریانات مسموم و ضد منافع ملی خود قرار نمی دهند.

وی تشکیل کارگروه از جانب وزیر ارتباطات برای پیگیری تذکر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر معلمان را یک مواجهه سبک و بی ثمر خواند و گفت: این اقدام احتمالاً با انگیزه عبور از فضای انتقادی موجود مطرح شده است و الا وزیر ارتباطات به خوبی می داند که مسیر مسدود کردن منابع فساد در فضای مجازی از کجا می گذرد.

رئیس مرکز علوم انسانی اسلامی صدرا تأکید کرد: دولت و شخص رئیس جمهور باید به جای تجویز راه اندازی کارگروه جدید، همان شورای عالی فضای مجازی که در این سال ها به طرق گوناگون به حاشیه رانده شده و مشمول اهمال کاری و بازی های سیاسی شده است را احیاء کند و به وظایف روی زمین مانده آن شورا بپردازد.

حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: متاسفانه برخی از اعضای شورای عالی فضای مجازی نیز در خواب به سر می برند و با نهایت ضعف و انفعال در جلسات شورا، شرایط نامعقول فضای مجازی کشور را به نظاره نشسته اند این در حالی است که ما اکثریت اعضاء این شورا را افراد دلسوز و انقلابی می دانیم که مطمئناً موافق تداوم این وضع نبوده و نیستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ali
Romania
در استحاله فرهنگی که دشمن، دین و ارزشهای دینی را نشانه گرفته، طبیعی است که ...
Iran, Islamic Republic of
.... برنامه که ندارید ..
Iran, Islamic Republic of
اقای واعظی اعتقادی به نظارت بر فضای مجازی ندارند...
ایشون راست میگن
...
United States
خدای متعال، به ایشان خیر دهد که حق گو هستند. حق گو کم شده این روزها. همه عافیت طلب و مصلحت اندیش شده اند تا جایگاهشان حفظ شود و این باعث فراگیر شدن فساد، شده است.
Iran, Islamic Republic of
بازم هیچ فایده ای نداره
Iran, Islamic Republic of
دولت بلدم بلدم این بود؟
United States
من هیچ کجای جهان رو سراغ ندارم که به انداره ایران و چین محدودیت برای اینترنت داشته باشند. اینترنت و جریان آزاد اطلاعات سم مهلک در برابر جریان تمامیت خواهی میباشد.
می ترسید ؛بخاطر اینکه بسیاری از مفاسد در انجا افشاگری می شود .
سید محمد علی
Iran, Islamic Republic of
شما ها با این افکار قرون وسطائی به کجا میخواهید بروید
بودجه مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا چقدر است و این مرکز چه کاربردی دارد؟
صریح بفرمایید که اینترنت را برای چهار میلیون اصولگرایان منحصر کنند