پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نامه معیشتی تعدادی سینماگر به روحانی

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 490173
جمعی از سینماگران کشور به حسن روحانی رییس جمهور ایران برای شرایط بد اقتصادی حاکم در سینمای کشور نامه نوشتند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، جمعی از اهالی سینما که در بخش های مختلف بدنه سینمای ایران فعالیت می کنند، در اعتراض به شرایط فعلی سینمای ایران اقدام به نگارش نامه ای خطاب به حسن روحانی رییس جمهور کشور کردند.

در متن این نامه آمده است:

«به نام خداوند بخشنده و مهربان

جناب آقای دکتر روحانی رییس جمهور معزز و فهیم ایران

با سلام...

به اطلاع می رسانیم که مشکلات ماقبل قرون وسطایی مثل بی کاری و بی مسکنی و بی بیمه ای و توزیع ناعادلانه منابع عمومی در حوزه فرهنگ و سینما متاسفانه از گذشته ها شروع شده و هم اکنون به اوج خود رسیده و اکثر اهالی سینما را به زیر خط فقر رسانده است به طوری که صدای خرد شدن استخوان های عموم اهالی سینما در لابلای چرخ دنده های زندگی کنونی به وضوح شنیده می شود!

جناب دکتر روحانی، به خوبی می دانید که هنرمندان چه نقش تعیین کننده ای در جهت رشد فکری و فرهنگی هر جامعه ای دارند ولی متاسفانه به دلیل شرایط وحشتناک اقتصادی و انواع و اقسام بی عدالتی ها و بی توجهی ها این قشر مظلوم و افتخارآفرین از حداقل امکانات اولیه زندگی هم محروم است و جالب است که در این شرایط وحشتناک، هیچ مقام و نهاد مسئولی در این مرزو بوم هیچ اقدامی در جهت حل مشکلات سینماگران نجیب کشور از خود نشان نمی دهد تا جایی که به تعبیر حضرت رسول مکرم اسلام به وضوح دیده می شود که فقر از در وارد شده و ایمان از پنجره خارج می شود.

نشانه‌های این بحران و بی ایمانی را در هجوم هنرمندان این سرزمین به کشورهای بیگانه و شبکه های ماهواره ای را هم می بینید و هم می شنوید.

جناب دکتر روحانی عزیز، گروه سینمایی ها صمیمانه از حضرتعالی خواهشمند است که به مشکلات آبروبر و ما قبل قرون وسطایی هنرمندان دردمند این کشور به صورت فوری و اورژانسی رسیدگی کنید.

جناب دکتر روحانی بزرگوار، اعتقاد عمیقی داریم که شما صدای دردمندانه اکثریت قریب به اتفاق هنرمندان مظلوم این سرزمین را خواهید شنید و برای حل فوری و اورژانسی اینگونه مشکلات خانه خراب کن فکری خواهید کرد.

جناب رییس جمهور معزز و فهیم باز هم با شما دوستانه گفتگو و درد دل خواهیم کرد.

با تشکر گروه سینمایی ها»

نام این افراد نزد خبرگزاری مهر محفوظ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *