چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

طرح جرم سیاسی، امروز در مجلس

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 490166
گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد رفع ایراد شورای نگهبان به طرح جرم سیاسی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
طرح جرم سیاسی، امروز در مجلس
به گزارش  جهان به نقل از مهر، جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.

اولین دستور کار جلسه علنی امروز بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه دوفوریتی تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری است.

نمایندگان علاوه بر این، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح جرم سیاسی را نیز بررسی خواهند کرد.

بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح ماده (۲۴۱) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت نیز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

وکلای ملت علاوه بر این گزارش کمیسیون عمران در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت‌تأخیر) به کشتی‌ها را بررسی خواهند کرد.

همچنین بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نمایندگان مجلس همچنین گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث بررسی خواهند کرد.

همچنین بررسی گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران نیز در دستور کار صحن علنی قرار دارد.

وکلای ملت بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را نیز امروز بررسی می کنند.

بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مشارکت (کنسرسیوم) زیرساخت کلید عمومی آسیا نیز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

نمایندگان مجلس همچنین گزارش کمیسیون مشترک در موردطرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی(به منظور تصویب مدت اجرای آزمایشی آن طبق اصل(۸۵) قانون اساسی) را بررسی خواهند کرد.

بررسی تقاضای رسیدگی به طرح عملیات بانکی بدون ربا طبق‌اصل(۸۵) قانون اساسی نیز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

وکلای ملت همچنین قرار است به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در موردطرح یک‌فوریتی منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره ای رسیدگی کنند.

علاوه بر این رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی نیز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

وکلای ملت گزارش کمیسیون اجتماعی در موردلایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل را نیز بررسی خواهند کرد.

همچنین قرائت گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل(۴۴) قانون اساسی درباره نحوه اجرای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل(۴۴) قانون اساسی به انضمام یک الحاقیه و به شماره گزارش(۳۹) در دستور مجلس قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *