پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

وزش باد شدید در تهران از دو روز آتی

يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب: 489988
روز آینده بارش‌های رگباری در دامنه‌های البرز شرقی رخ می‌دهد و از بعدازظهر فردا، بارش‌ها در شمال سمنان، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات گلستان و برخی مناطق خراسان شمالی، شدت بیشتری خواهد داشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بیانگر نفوذ جریان‌های شمالی از امروز تا روز دوشنبه روی سواحل دریای خزر است که سب ابرناکی، بارش باران و کاهش دما در استان‌‌های ساحلی خزر خواهد شد؛ امروز با گذر موج تراز میانه جو در مناطقی از مرکز، دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد، این وضعیت با شدت کمتری در شرق کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.
 
روز دوشنبه بارش‌های رگباری و وزش باد در شمال شرق و دامنه‌های البرز شرقی و با شدت کمتر در نواحی مرکزی و شرق کشور ادامه خواهد داشت و در استان‌های ساحلی خزر به ویژه سواحل مرکزی و شرقی خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود.
 
بعدازظهر فردا دوشنبه بارش‌ها در شمال سمنان، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات گلستان و برخی مناطق خراسان شمالی شدت بیشتری خواهد داشت.
 
از اواخر وقت روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی، در جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی زاگرس رگبار، رعدوبرق و وزش باد شروع می‌شود و به تدریج روز سه‌شنبه علاوه بر این مناطق گستره بارش‌ها رگباری، دامنه‌های جنوب و شمالی البرز و نواحی مرکزی، شرق و شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد و غرب و جنوب کشور نیز با رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد مواجه خواهد بود.
 
آسمان استان تهران روز آینده نیمه‌ابری در بعدازظهر افزایش ابر و ورزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز سه‌شنبه آسمان تهران نیمه‌ابری، به تدریج ابری، همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما در این استان فردا به ترتیب 28 و 16 درجه خواهد بود.
 
در 24 ساعت آینده شهرستان اردبیل با دمای 4 درجه بالای صفر سردترین منطقه کشور و شهرستان بندرعباس با دمای 35 درجه بالای صفر، گرم‌ترین شهر کشور خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *