جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

قلعه نوئی تحقیر سعودی ها را نادیده گرفت

يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 489920
در شرایطی که تراکتوری ها فرصت تحقیر فوتبال عربستان را پیدا کرده بودند، 6 بازیکن خود را از ترکیب اصلی کنار گذاشته و مجبور به شکست 2 بر یک برابر نماینده سعودی شدند تا لذت حذف هر 4 نماینده سعودی از لیگ قهرمانان بر کام ملت ایران با صعود الهلال تلخ شود.
به گزارش جهان به نقل از فردا، هفته ما قبل پایانی رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در شرایطی عصر امروز با برگزاری 8 مسابقه میان تیم های لیگ برتری برگزار می شود که لغزش هر یک از تیم های بالا و پایین جدولی به منزله از دست دادن قهرمانی یا سقوط هر یک از آنها خواهد شد. اما بدون شک بر کسی پوشیده نیست که مهمترین رقابت این هفته از بازی ها به تقابل استقلال مظلومی با تراکتوری است که امیر قلعه نوئی را به عنوان سرمربی روی نیمکت دارد. 

تراکتوری های تبریز در شرایطی مقابل استقلال قرار می گیرند که همین چند روز پیش در رقابت با الهلال عربستان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، به برخی بازیکنان خود استراحت دادند تا در بازی مقابل استقلال با تمام قوا حاضر شوند. تراکتوری ها که خیالشان از صعود به مرحله بعدی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا راحت شده بود، منفعت ملی را زیر پا گذاشته و در شرایطی که می توانستند با یک تساوی و شکست الهلال، آخرین نماینده سعودی ها را هم از لیگ قهرمانان آسیا حذف کنند، با تحمل شکست برابر این تیم، شانس صعود به مرحله بعدی را در اختیار نماینده سعودی گذاشتند. 
این در حالی است که نمایندگان سعودی در ماه های اخیر شدیدترین هجمه ها را علیه ایران اتخاذ کرده و حتی شرایطی را فراهم کردند که تیم های ایرانی مجبور به ترک خاک وطن و برگزاری بازی در کشوری ثالث شدند. در این بین در شرایطی که تراکتوری ها فرصت تحقیر فوتبال عربستان را پیدا کرده بودند، 6 بازیکن خود را از ترکیب اصلی کنار گذاشته و مجبور به شکست 2 بر یک برابر نماینده سعودی شدند تا لذت حذف هر 4 نماینده سعودی از لیگ قهرمانان بر کام ملت ایران با صعود الهلال تلخ شود. 

نمونه دیگر از جدال را اما ذوب آهنی های اصفهان با سرمربیگری یحیی گل محمدی در اختیار داشتند. ذوبی ها که از صعود به مرحله بعدی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا خیالی آسوده داشتند و اتفاقا در لیگ ایران نیز به دنبال کسب سهمیه وحتی قهرمانی در جام حذفی هستند، مقابل عربستان با تمام قوا حاضر شده و منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دادند. همین امر نیز موجب شد تا شکست سنگین و تحقیر آمیر 3 بر صفر برابر نماینده سعودی ها به دست آید. موضوعی که امیر قلعه نوئی با تراکتورسازی تبریز به راحتی از آن عبور کردند. حالا باید منتظر ماند و دید که قلعه نوئی در این دیدار داخلی پیروز می شود یا اینکه از یک طرف مانده و از طرف دیگر رانده خواهد شد. 

واکنش قلعه نوئی به ماجرا
امیر قلعه‌نویی این روز‌ها روی لبه تیغ حرکت می‌کند. او که همواره در زندگی بحران‌های زیادی را پشت‌سر گذاشته، حالا باید رودرروی یار محبوبش قرار بگیرد و او را شکست دهد. حکایت این روزهای امیر، حکایت رستم و سهراب شاهنامه است؛ ببرد خیانتکار می‌شود و ببازد آنهایی که از بیرون همه چیز را روشنفکرانه نقد می‌کنند، با تاملی اندک، نگاهی عاقل اندر سفیه می‌اندازند و می‌گویند؛ معلوم بود راه داده است. اما خود قلعه‌نویی فارغ از همه این هیاهو‌ها می‌خواهد برای تبریزی‌ها امیرپاشا باشد نه برای آبی‌ها ژنرال.

وی در خصوص دیدار با استقلال و استراحت دادن به بازیکنان تیمش برای رویارویی با آبی های پایتخت می گوید: درست است که یکشنبه بازی حساسی داریم اما دو ماهی هست که بچه‌ها تحت فشار و از نظر ذهنی و بدنی خسته شده بودند. برای همین برخی از بازیکنان را استراحت دادیم. البته آنهایی هم که بازی کردند بد نبودند. فکر می‌کنم بچه‌ها انرژیشان را برای استقلال گذاشتند.  ما حتی اگر در این دیدار ذی‌نفع هم نبودیم، باز هم به خاطر شرافت خودمان و فوتبال جوانمردانه با تمام قوا به میدان می‌رفتیم و کاری که باید انجام می‌دادیم را انجام می‌دادیم. برای استقلال شرافت آبی مهم‌تر از هر چیزی است و من هم برای اینکه شرافت آبی زیر سوال نرود، استقلال را می‌برم.

آمارها درباره استقلال – تراکتور چه می گویند؟
در این بین آمارها نشان می دهد که پرویز مظلومی‌ برای هشتمین‌بار در قامت سرمربی استقلال رودرروی امیر قلعه‌نویی قرار می‌گیرد. پرویز مظلومی‌ و امیر قلعه‌نویی در این سال‌ها سکاندار همیشگی نیمکت آبی‌ها بوده‌اند و در این میان مجالی هم به عبدالصمد مرفاوی داده شده است. اما این دو نفر که هر یک لقب خاصی هم دارند، قرار است بار دیگر مقابل هم قرار بگیرند. 
مظلومی ‌می‌بایست هشتمین جدال خود با قلعه‌نویی را به عنوان سرمربی استقلال برگزار کند. هشتمین جدالی که می‌تواند مهم‌ترین هم باشد. ۷مسابقه قبلی با برتری مقتدرانه آقای سوبله‌چوبله همراه بوده است.  ابتدا در لیگ دهم مظلومی ‌در یکی از زیبا‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ بر‌تر با نتیجه ۴بر۳ سپاهان امیرخان را برد. دیدار برگشت هم در اصفهان با حساب یک- یک خاتمه یافت. فصل بعد قلعه‌نویی به تبریز رفت و در آزادی ۳بر۲ برنده شد. اما دیدار برگشت و حاشیه‌های خاصش با محسن ترکی، حکم به برتری ۲ بر صفر آبی‌پوشان تهرانی داد. 
دفعه پنجم در همین لیگ امسال رقم خورد، آن‌هم به صورت غیرمستقیم؛ جایی که قلعه‌نویی از روی سکو‌ها سرمربی ملوانان بود و نتوانست از پس تیم مظلومی ‌بربیاید و ۲ بر صفر شکست خورد. در ‌‌نهایت دو دیدار آخر باز هم زمانی رخ داد که ژنرال هدایت تراکتور را بر عهده داشت و مظلومی ‌هدایت آبی‌ها را بار اول در لیگ صفر- صفر نتیجه نهایی شد و بار دوم تیم مظلومی ‌در نیمه‌نهایی جام‌حذفی ۲ بر یک به پیروزی رسید و در یادگار، یادگاری جالبی برجای گذاشت.  با یک حساب سرانگشتی به ۴ برد برای مظلومی، یک برد برای قلعه‌نویی و دو تساوی پی می‌بریم. باید دید هشتمین جدال به دبل امیر منتهی می‌شود یا پوبله پرویز.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اي استقلالي!
Canada
خوب اگر واقعا میتونست ببره میبرد....کی از برد بدش میاد...
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اعراب