جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰
۷
جدیدترین وضعیت جبهه جنوب حلب؛

جزئیات عملیات ویژه ایران و حزب‌الله در جنوب خان طومان

يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 489908
نیروهای مقاومت و مدافع حرم برای بازپس‌گیری شهرک «خان طومان» در حومه شهرک «حمیره» در جنوب شرق حلب مستقر شده‌اند، اما به دلیل شرایط نامساعد آب و هوا عملیات آزادی سازی هنوز آغاز نشده است.
جزئیات عملیات ویژه ایران و حزب‌الله در جنوب خان طومان
به گزارش جهان، جدیدترین خبرها از حومه جنوبی استان حلب حاکیست که تعداد زیادی از نیروهای مقاومت از جمله فاطمیون، رزمندگان مقاومت لبنان و عراق و نیروهای مدافع حرم در حومه شهرک حمیره واقع در جنوب شرق خان طومان مستقر شده‌اند.

یک منبع میدانی در حلب ضمن بیان اینکه «این نیروها برای عملیات بازپس‌گیری شهرک خان طومان آماده هستند» گفت که به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی عملیات آزادسازی هنوز آغاز نشده است.

این منبع ضمن پیچیده و دشوار توصیف کردن وضعیت میدانی، گفت: در مقابل، تروریست‌ها نیز با بیش از 8 هزار نیرو در منطقه مستقر شده‌اند و از طریق مرز ترکیه و استان ادلب تجهیزات پیشرفته در اختیارشان قرار می‌گیرد.

این منبع همه حامیان جبهه مقاومت را به حفظ آرامش دعوت کرد و گفت: دشمنان محور مقاومت در تلاش هستند با جنگ رسانه ای به اهداف خود برسند و همه باید در شرایط فعلی هوشیار باشند.

به گفته این منبع میدانی، «نیروهای مقاومت، برای بازپس گیری شهرک خان طومان و آزادسازی مناطق دیگر در حومه جنوب استان حلب عزم خود را جزم کرده‌اند».

 
این منبع میدانی افزود: نیروهای سوری از عصر شنبه عملیاتی را برای پاکسازی شهرک «معراته» منطقه «ابوریل» و ارتفاع «المسطاوی» آغاز کرده‌اند... جنگنده های روسی و سوری بشدت مواضع تروریست‌ها را در این مناطق هدف قرار می‌دهند ساعتی قبل، تروریست‌ها مجبور شده‌اند مناطق ذکر شده را تخلیه و فرار کنند.

این منبع میدانی تصریح کرد: درگیری‌ها در حومه این مناطق همچنان ادامه دارد و نیروهای مقاومت در تلاش هستند مواضع خود در این مناطق تثبیت کنند.

یک منبع در جنوب حلب گفت که «قبل از عقب‌نشینی نیروهای احرار الشام در منطقه ابوریل، نیروهای ویژه ایرانی و حزب‌الله در کمینی، چندین نفر از عناصر مسلح را شکار کردند و بیش از 30 تن از آنان را کشته یا زخمی کردند. وی گفت: تروریست‌ها بدون اینکه بتوانند اجساد نیروهای خود را عقب ببرند، از منطقه [به عقب] متواری شدند.

بمباران مواضع تروریست‌ها توسط جنگنده‌ها روسی در شهرک‌های «خان طومان»، «الزربة» و «العیس» در جنوب حلب ادامه دارد.



موقعیت استان حلب در سوریه (درگیری‌های جنوب حلب، نزدیک مرز استان ادلب در جریان است)
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روسیه ای که سنگش را به سینه زدید اینطوری سر بزنگاه تنها میگذارد
خدایا به آبروی حضرت زینب س خودت یار و یاور تمام رزمندگان اسلام باش و ا اسرا را از دست این کافران نجات بده
Iran, Islamic Republic of
خدایا کمکشون کن
Canada
فقط بمباران هوایی سنگین روسیه میتواند آنها را مجبور به عقب نشینی کند. کاری که آمریکا در عراق در برابر صدام انجام داد. منتها باید دید روسها چقدر پشتیبانی میکنند.
Romania
باید به لطف و عنایت خداوند متعال و خاندان اهل بیت علیهم السلام و مجاهدت مردان با ایمان و آزموده ی سپاه اسلام اتکا داشت و نه هیچ کس دیگر ...
خدا بزرگتر از آن است که ...
این اصلی ترین و مهمترین آموزه و شعار اسلام عزیز است.
خدا پشت و پناهتان شیرمردان غیور
دست مولای خیبر گشا به همراهتان
فقط با توکل بر خدا و تکیه به نیروهای وفادار و مومن می توان دشمن را شکست داد بازی برد برد معنی نداره در همه بازیها یک طرف بازنده است و طرف دیگر پیروز خواهد شد. آتش بس و برجام دروغ دشمن برای پیشروی است
Iran, Islamic Republic of
موشک های شهاب 3 کی عملیاتی می شوند
استفاده از موشک های ایرانی در این برهه نه تنها ادوات و استقرارات و نفرات تکفیری ها و لشکر کفر را منهدم خواهد کرد بلکه روحیه آنها را می تواند به شدت تخریب کند و از طرفی هشداری در برابر عربده کشی های سعودی های وهابی است.