جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

برجام صدای سازمان بهره‌وری را هم درآورد

يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 489881
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه وجود گره‎های کور سبب کند شدن اجرای برجام شده است، گفت: کند شدن عملیات برجام صدماتی را به رشد اقتصادی کشور وارد کرده است.
به گزارش جهان، رویا طباطبایی یزدی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سئوال که آیا اجرای برجام کمکی به افزایش بهره‎وری اقتصادی داشته است یا خیر، اظهار داشت: برجام در سال 94 اجرایی شد و آمارهای این سال را در اختیار نداریم.

وی افزود: همه بر این باور بودند که برجام زودتر از این می‎تواند به نتیجه برسد اما گره‎های کوری وجود دارد که سبب کند شدن ‌برجام شده و صدماتی را به رشد اقتصادی و افزایش بهره‎وری وارد کرده است.

سازمان ملی بهره‌وری ایران در پاسخ به سئوالی مبنی بر همکاری بانک‌های خارجی با ایران بعد از اجرای‌ ‌برجام تصریح کرد: فکر می‎کنم آن طور که تصور می‎شد اجرای کارها به سرعت انجام نپذیرفت، از سوی دیگر انتخابات آینده آمریکا این امر را با پیچیدگی‎های بیشتری روبه‌رو کرده اما امیدواریم در چند ماه آینده مشکلات را از پیش‌رو برداریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با پشت سر گذاشتن این دوران و جریان پیدا‌کردن مسائل مالی و ورود سرمایه‌گذاران خارجی به صورت مستقیم و همچنین با ورود تکنولوژی شاهد بهبود بهرهوری در کشور باشیم.

طباطبایی‌یزدی با بیان اینکه ممکن است ارتقاء سطح بهره‎وری چند سال زمان ببرد، تصریح کرد: به عنوان مثال در کشور پیشرفته‎ای مثل ژاپن شاهد این هستیم که ارتقا سطح بهره‌وری 10 سال طول می‎کشد. امیدواریم با استقامت، صبر، تداوم و پیگیری تمام سازمان‎ها افزایش بهره‌وری را در تمام دستگاه‎های اجرایی کشور حس کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *