جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مشوق‌کشی بانک‌ها در امر ازدواج جوانان

يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 489823
یک کارشناس امور ازدواج و جوانان با بیان اینکه مدیران بانک‌ها درک درستی از تبعات به تأخیر افتادن ازدواج جوانان ندارند، گفت: مشوق‌های ازدواج جوانان یکی پس از دیگری به درهای بسته بانک‌ها می‌خورد و بر زمین می‌ماند.
به گزارش جهان، بهمن بهمنی در گفت و گو با فارس گفت: وام سه میلیونی یا 10 میلیونی ازدواج نمی‌تواند تمام مشکلات ازدواج جوانان را حل کند چون تمام مشکلات ازدواج جوانان مشکلات مالی نیست اما همین راه‌حل‌ها و متأسفانه طرح‌هایی که به ازدواج جوانان می‌رسد در ایستگاهی که به مؤسسات مالی و بانک‌ها می‌رسد متوقف می‌ماند.

وی ادامه داد: طرح دیگری نیز قرار بود اجرایی شود و آن هم اعطای کارت‌های اعتباری برای خرید کالای داخلی بود که می‌توانست مشوق و محرک خوبی برای کارخانه‌های محصولات داخلی و کمک خوبی به خانواده می‌شد که بتوانند جهیزیه فرزندان خود را از این طریق فراهم کنند اما آن طرح نیز بر زمین ماند و اجرایی نشد.

این کارشناس امور ازدواج و جوانان تصریح کرد: متأسفانه وقتی طرح‌ها به مرحله مؤسسات مالی و بانک‌ها می‌رسد به هر دلیلی آنها از زیر بار این موضوع شانه خالی می‌کنند و این نشان می‌دهد که آنها درک درستی از وضعیت موجود ندارند، چراکه به تأخیر افتادن هر ازدواج تبعات زیادی را برای خود فرد و به دنبال آن برای جامعه ایجاد می‌کند که متأسفانه همه این موارد از نگاه مدیران و مسئولان بانک‌ها مغفول مانده است.

بهمنی ادامه داد: یکی از شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان انجام رایزنی با بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به جوانان در شرف ازدواج است و بنده نمی‌دانم در این زمینه تا کنون وزارت ورزش و جوانان کاری انجام داده است یا خیر؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *