پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

«خان‌طومان»کجاست وچه‌برسرش‌آمد؟+نقشه

شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 489743
«خان طومان» در جنوب غربی حلب در سوریه واقع شده است که در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد و به خاطر آن‌که به اتوبان حلب _ دمشق نزدیک است اهمیت استراتژیک دارد.
به گزارش جهان، شهرک راهبردی «خان طومان»، یکی از اصلی‌ترین راه‌های کمک‌رسانی عناصر تروریستی به یکدیگر از شمال به جنوب استان حلب واقع در سوریه است.
«خان طومان» در جنوب غربی حلب در سوریه واقع شده است که در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد و به خاطر آن‌که به اتوبان حلب _ دمشق نزدیک است اهمیت استراتژیک دارد.
 
خان طومان یک روستا در شمال سوریه، در بخشی از کوه شمعون منطقه حلب، واقع در جنوب غربی حلب است. محلات نزدیک به این منطقه شامل اورم الکبری و شیخ علی قرار دارد. به گزارش دفتر مرکزی آمار سوریه، در سال 2004 جمعیت خان طومان 2781 نفر بوده است. این روستا در یک تپه واقع در شرق رودخانه قویق ساخته شده است.
 
«خان طومان» کجاست و چه بر سرش آمد؟
 
خان طومان در دهه اول محرم سال گذشته (دسامبر 2015) که عملیات جنوب حلب تازه آغاز شده بود، آزاد شد. ماه گذشته نیز تروریست‌های النصره با همکاری چندین گروهک دیگر به خان طومان حمله کرده بودند اما نیروهای ارتش سوریه با کمک حزب‌الله، نیروهای فاطمیون، نیروهای مقاومت عراقی و نیروهای ویژه مستشاری ارتش ایران، مقابل آن حمله شدید، با کمترین تلفات مقاومت کرده بودند در حالی که النصره با دادن تلفاتی (حدود 400 نفر) عقب‌نشینی کرده بود.
 
«خان طومان» کجاست و چه بر سرش آمد؟

گزارش‌ها حاکی از آن است که تحولات میدانی در استان حلب وارد مرحله جدیدی شده و نقض آتش بس توسط تروریست‌های تکفیری، نشان می‌دهد که آن‌ها به دنبال تصرف شهرهای استراتژیک در این استان هستند. در این میان، خان‌طومان از شهرک‌های مهم و استراتژیک در حومه حلب بوده و تروریست‌ها به دنبال اشغال این شهر هستند تا بتوانند برای تجهیز قوا و حرکت به منظور اشغال شهر دمشق، اقدام کنند تا در مذاکرات آتی با قدرت بیشتری ظاهر شوند.

بر اساس گزارش‌های اولیه، شهرک خان طومان در حومه جنوبی استان حلب، روز جمعه به اشغال گروه تروریستی «جبهه النصره» و هم پیمانانش درآمد. در این گزارش‌ها آمده بود، تروریست‌های تکفیری از روز پنجشنبه حمله سنگینی به شهرک خان طومان شروع کردند که این حمله در ‌‌‌نهایت منجر به عقب نشینی نیروهای مقاومت از این شهرک شد.
منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *