جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۶
در حاشیه همایش "فرآیند قانونگذاری؛ الزامات و راهکارها" انجام شد

تعریف و تمجید متفاوت معاون اول روحانی از علی لاریجانی

شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 489720
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آقای لاریجانی شجاعانه و مدبرانه و گاهی اوقات با گذشت از خود، حمایتش را از برجام عملی کرد، گفت: از این پس دولت و مجلس به عنوان دو قوه مستقل و دو بازوی نظام وظیفه سنگینی در پاسخگویی به مطالبات مردم دارند.
تعریف و تمجید متفاوت معاون اول روحانی از علی لاریجانی
به گزارش جهان، اسحاق جهانگیری در همایش "فرایند قانونگذاری؛ الزامات و راهکارها" که با حضور منتخبان مجلس دهم در حال برگزاری است گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی نیازمند همکاری و همیاری بیشتر برای پاسخگویی و حل و فصل مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی هستند.

وی افزود: وظیفه دولت این بود که زمینه حضور مردم را در سراسر کشور ایجاد کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: از این پس دولت و مجلس به عنوان دو قوه مستقل و دو بازوی نظام وظیفه سنگینی در پاسخگویی به مطالبات مردم دارند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، جهانگیری افزود: آقای لاریجانی شجاعانه و مدبرانه و گاهی اوقات با گذشت از خود، حمایتش را از برجام عملی کرد.

جهانگیری گفت: در این مدت دولت تلاش کرد مسائل اقتصادی را در برنامه جدی خود قرار دهد که بازگرداندن ثبات و آرامش به اقتصاد از مهم‌ترین این کارها بوده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: پیش بینی می کنیم در شش ماهه اول سال جاری رقم تورم در کشور تک رقمی شود.

جهانگیری گفت: انتخابات مجلس نشان داد مردم حاکم بر سرنوشت خود هستند و در هر شرایطی از حق شان استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: وظیفه دولت این بود زمینه حضور مردم در انتخابات را در نقاط مختلف کشور فراهم کند و نتیجه را با امانت داری به مردم بسپارد.

جهانگیری اظهار داشت :‌ دولت و مجلس به عنوان دو قوه مستقل و دو بازوی مهم ، وظیفه سنگینی به دوش دارند تا پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

وی افزود: پیام انتخابات؛‌ اعتدال،‌عقلانیت، پیشرفت ،‌بازگشت به قانون،مبارزه با فساد و ارتقای سطح زندگی و معیشت مردم است.

معاون اول رئیس جمهور گفت:‌ دولت یازدهم در شرایط بسیار دشواری کار خود را آغاز کرد و با  همه محدودیتها توانست تهدیدها و تنگناهای بین المللی را به حداقل برساند.

وی افزود: در عرصه بین المللی با انتخاب تیم مذاکره کننده قوی ودیپلماسی هوشمند و با حمایت و تدابیر رهگشای رهبر معظم انقلاب و با پشتیبانی قوای دیگر و اکثریت مجلس از جمله با حمایت رئیس مجلس توانست برجام را عملی کند .

جهانگیری افزود: ما یکی از پیچیده ترین مذاکرات با 6 قدرت جهانی را به نتیجه رساندیم، حقوق هسته ای به رسمیت شناخته و تحریم ها برداشته شد.

وی با بیان اینکه در شرایط پسابرجام هستیم افزود: دولت و مجلس نیازمند همکاری و همراهی برای پاسخگویی به نیازهای توسعه‌ای و حل و فصل مسائل داخلی و خارجی هستند.

وی در ادامه به اولویت های دولت اشاره کرد و گفت: از سال گذشته رهبر معظم انقلاب در جلسات خصوصی موضوع اقتصاد را به عنوان یک اصل اساسی قلمداد کرده و حتی فرمودند پایه مسائل امنیتی می تواند مسائل اقتصادی باشد.

جهانگیری گفت: دولت در این مدت تلاش کرد تا مسائل اقتصادی را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد و بازگرداندن ثبات به اقتصاد کشور دستاورد دولت است.

وی افزود: تورم از 40 درصد به 11 درصد و تورم نقطه ای نیز به 8.9 درصد کاهش یافته است و پیش بینی می کنیم در 6 ماهه اول سال 95 تورم کشور یک رقمی شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: تا حدود زیادی از رکود خارج شده ایم و به دنبال رونق اقتصادی هستیم.

وی با بیان اینکه در سال 95 انتظار مردم از ما بیش از گذشته است افزود: دهها جلسه در شورای اقتصاد و برنامه دقیق و عملیاتی برای اقتصاد مقاومتی تبیین شده است.

جهانگیری افزود: اولین بار است که 3 قوه و همه مسئولین در مورد اقتصاد مقاومتی هم نظر هستند و دولت مسئول اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه مهمترین اولویت ما به حرکت در‌آوردن تولید داخلی کشور است گفت: اگر در سال 95 رشد اقتصادی ما بالای 5 درصد باشد می توانیم بگوییم اقتصاد ما رشد کرده است و باید این رشد در بخشهای مختلف از جمله صنعت، معدن، نفت، خدمات، کشاورزی و ... باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت:‌پیش بینی می کنیم با برداشته شدن تحریم ها میزان تولید نفت افزایش پیدا کند و برغم گذشت 3 ماه از اجرای برجام ، به تولید روزانه 4 میلیون بشکه نفت  نزدیک می شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش اعتماد بخش خصوصی به دولت اشاره کرد و گفت: براساس گزارش وزارت اقتصاد، بدهی دولت بالغ بر 380 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد:‌ نظام بانکی کشور مهمترین مرکز تامین مالی اقتصاد ایران بوده و با چالش های بزرگی مواجه است.

جهانگیری با طرح این پرسش که آیا بانکهای ما استانداردهای لازم برای همکاری با بانکهای بین المللی را دارند؟ گفت: بیش از 90 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی وجود دارد.

وی افزود:‌ اگر به دنبال حرکت اقتصاد کشور هستیم باید موانع پیش روی نظام بانکی کشور را برداریم.

وی همچنین از هزینه جاری بالای کشور انتقاد کرد وگفت: درآمدهای دولت از حوزه نفت،‌مالیات و ... صرفا صرف هزینه های جاری کشور می شود.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: متاسفانه خوشایندی یک گروه  به مصلحت کل کشور ترجیح داده می شود.

وی به کاهش بودجه عمرانی کشور اشاره کرد و گفت:‌ هزینه پروژ‌ه های نیمه تمام 500 -600 هزار میلیارد تومان است در حالیکه بودجه عمرانی سالانه کشور صرفا 20 هزار میلیارد تومان است و ‌باید این پروژه ها با قیمت صفر واگذار شود.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت دولت از صادرات کالا و خدمات اشاره کرد و گفت:‌بازارهای صادارتی ما اروپا و امریکا نبوده بلکه بازارهای منطقه است.

وی همچنین از تصمیم دولت برای یکسان سازی نرخ ارز خبر داد و گفت:‌ با دو نرخی شدن ارز فساد ایجاد می شود.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: ما با بررسی و تصویب این برنامه در مجلس نهم موافق نیستیم و انتظار داریم برنامه ششم توسعه در مجلس دهم تصویب شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عباس صفوی
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری گفت: انتخابات مجلس نشان داد مردم حاکم بر سرنوشت خود هستند و در هر شرایطی از حق شان استفاده می کنند.
آیا سال 88 مردم حاکم بر سنوشتشان نبودند که رفقای ناباب شما آن همه فاجعه آفریدند و کشور را 8 ماه تمام با بحران مواجه نمودند؟
مجیدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جهانگیری - سلام بر لاریجانی
روحانی دلش با لاریجانیه
قبلش فکر کنم خبری نبوده که از این پس شده!!
Iran, Islamic Republic of
معلوم شد دولت طرف کیه
گزینه اصلی برای دولتی ها و هاشمی لاریجانی است و مطرح کردن عارف فقط یک بازی سیاسی است و قول معروف به مرگ گرفتن تا اصولگرایا به تب راضی بشن