جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اضافه شدن کد رشته جدید علمی کاربردی

شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 489589
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: امسال با تدوین رشته‌های جدید در پذیرش مهرماه 700 کد رشته جدید به رشته های این دانشگاه اضافه خواهد شد.
اضافه شدن کد رشته جدید علمی کاربردی
به گزارش  جهان به نقل از ایسنا، «محمد اخباری» در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات، با بیان این مطلب اظهار کرد: بیش از 470 هزار دانشجو در 800 رشته‌ی 1000 مرکز دانشگاهی علمی کاربردی سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون یک ‌میلیون و 200 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند که 78 درصد آن‌ها شاغل هستند، افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی مکانی برای تحقق شعار سال و تربیت دانشجوی آچار به دست و فنی است.

اخباری با اشاره به اینکه در این دانشگاه 60 درصد دروس مهارتی و 40 درصد نظارتی آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: 45 هزار مدرس در سراسر کشور مشغول تدریس در این دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از گردهمایی روسای واحدهای استانی با هدف تبیین راهکارهای اقتصاد مقاومتی در خردادماه امسال در تهران خبر داد و گفت: در سال اقتصاد مقاومتی در تلاش هستیم گفتمان اقتصاد مقاومتی را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مراکز علمی کاربردی استان ایلام در وضعیت خوبی هستند اما سهم حوزه کشاورزی نسبت به حوزه‌های دیگر کمتر است و باید در پذیرش مهر 95 مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: استان ایلام به ‌عنوان استان پایلوت کشور در عرصه دیپلماسی علمی در جهت گسترش ارتباطات علمی با کشور عراق مورد توجه قرار گرفته است.

اخباری خاطرنشان کرد: در دیدار با وزیر آموزش عالی عراق تفاهم‌نامه‌ای در خصوص تبادل دانشجو و استاد و راه‌اندازی واحدهای دانشگاه علمی کاربردی منعقد شده است که امیدواریم با جدیت و پیگیری استاندار ایلام مفاد این تفاهم نامه محقق شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه با کشورهای دیگر هم‌مرز ایران اسلامی و بخصوص ترکیه و اقلیم کردستان عراق در حال رایزنی برای توسعه تبادلات علمی و راه‌اندازی واحدهای دانشگاه علمی کاربردی هستیم، اظهار کرد: این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه نظام مهارتی کشور است که وظیفه تربیت نیروی مهارتی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه تحصیل در این دانشگاه مهارت‌آموزی است لذا از کسانی که در زمینهٔ آموزش مهارت دارند اما کد مدرسی ندارند استفاده می‌شود، افزود: تاکنون 5500 نفر خبره مهارتی، بدون کد مدرسی در این دانشگاه به ‌عنوان مدرس به کار گرفته‌ شده‌اند.

اخباری در ایان با بیان اینکه با تدوین رشته‌های جدید در پذیرش مهرماه امسال 700 کد رشته جدید به امور آموزشی این دانشگاه اضافه خواهد شد، عنوان کرد: تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه مفهومی ندارد و ورود نمی‌کنیم و اگر هم نیاز باشد پروژه محور عمل خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *