جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

موضع‌ مردد نخست‌وزیرفرانسه علیه ترامپ

شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 489562
نخست‌وزیر فرانسه روز جمعه از نامزد پیشتاز حزب‌جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انتقاد کرد و گفت که او احتمالاً «آدم بدی» است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «مانوئل والس»، نخست‌وزیر فرانسه روز جمعه گفت که «دونالد ترامپ»، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا «احتمالاً آدم بدی است.» والس، قبلاً هم از ترامپ به دلیل دیدگاه‌هایش درباره مسلمان‌ها انتقاد کرده بود.

پیروزی روز سه‌شنبه ترامپ در رأی‌گیری‌های ایالت ایندیانا که به کناره‌گیری دو رقیبش از رقابت برای ورود به کاخ سفید منجر شد سیلی از انتقادات داخلی و برون‌مرزی را متوجه این میلیاردر جنجالی کرده است.

والس گفت: «به اتفاقاتی که در آمریکا می‌افتد نگاه کنید؛ ما با چالش‌های بزرگ، و در عین حال آدم‌های کوچک مواجه هستیم.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست‌وزیر فرانسه، سپس به سوال مجری شبکه تلویزیونی « Public Senat» که پرسیده بود «آدم‌های کوچک؟» اینطور پاسخ داد: «بله، بله، بله، بله، آدم‌های کوچک.»

والس در پاسخ به سوال مجری که آیا به نظر او ترامپ «آدم کوچک» است هم گفت: «بله، و احتمالاً آدم بدی هم هست.»

نخست‌وزیر فرانسه در ادامه با بیان اظهاراتی که به تلویح انتقاد از قدرت گرفتن حزب جبهه ملی در کشور خودش هم بود گفت در حالی که جوامع دموکراتیک با چالش‌های فزاینده تروریسم روبرو هستند، پوپولیسم در سیاست هم در حال جان گرفتن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *