کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باز هم یک اظهار نظر شاذ؛

امام(ره): مهمترین ثمره جنگ، استمرار روح «اسلام انقلابی» بود

روحانی: «اسلام انقلابی» خطری بزرگ برای انقلاب است!

15 ارديبهشت 1395 ساعت 15:55

به رییس دولت یازدهم توصیه می شود به بازخوانی دقیق صحیفه امام خمینی(ره) و وصیتنامه آن بزرگوار و نیز مطالعه مجدد بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بپردازد و از هرگونه تئوری پردازی انحرافی اجتناب نماید.


گروه سیاست جهان نیوز ـ  سخنرانی حسن روحانی این بار هم در نوبت صبح حاشیه ساز شد به نحوی که اظهارات وی تعجب افکار عمومی و جریانات انقلابی را برانگیخت.

روحانی طی سخنانی که به مناسبت گرامیداشت مقام معلم مطرح شد و متن آن در خبرگزاری حامی دولت ایسنا انتشار یافت، ادعا کرد: "انقلاب اسلامی به معنای ایجاد تحرکی بزرگ در جامعه در عرصه‌های مختلف با هدف اسلام و ارزش‌های اسلامی است اما اسلام انقلابی بدان معناست که ما اصل را بر انقلاب مبارزه قرار دهیم و صرفاً بخشی از اسلام را که ما را به جهاد و مبارزه دعوت می‌کند، قبول کنیم. یکی از مشکلات ما در زمان‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در برابر برخی از گروهک‌ها این بود که آنها انقلاب اسلامی را نپذیرفته‌ بودند بلکه اسلام انقلابی را قبول داشتند! امروز باید کتب مطهری را بازخوانی کنیم و معلمان ما باید برای جوانان تشریح کنند که ما انقلابی اسلامی داریم و به دنبال اسلام انقلابی نیستیم."

در ادامه 2 عبارت از امام خمینی(ره) و 3 عبارت از رهبر انقلاب را بازنشر می دهیم و قضاوت درباره سخنان امروز حسن روحانی به مخاطبان فهیم واگذار می کنیم.

* امام خمینی: اهمیت استمرار روح اسلام انقلابی

 - مگر شهدای بزرگوار هفتم تیر در مجاهدات سرسختانۀ خود و فداکاری بی دریغ در راه هدف چه می‏خواستند جز پیروزی انقلاب و سرنگونی پرچم شیطانی کفر و نفاق، و جز افتادن ماسک ریا و تزویر چهره ‏های کریه و ددمنشانه به صورت خلقی و اسلامی؟ چه بسا اگر این شهادتهای دلخراش واقع نمی‏شد، آنان با همان خوی شیطانی و با ظاهری فریبنده در صحنۀ بازیهای سیاسی باقی می‏ماندند و بی‏امان ضربه‏ های خویش را به انقلاب و فرزندان راستین آن وارد می‏کردند و برای اسلام و مسلمانان مظلوم سنگِ راه می‏شدند و با ضربۀ نهایی امریکا و دیگر ابرقدرتها جمهوری را شکست می‏دادند، یا لااقل پیروزی را به عقب رانده و راه را طولانی می‏کردند، ولی این فاجعۀ غمناک و شهادتهای پی ‏درپی به پیروزی اسلام انقلابی سرعت بخشید. (پیام به ملت ایران به مناسبت تجلیل از شهدای هفتم تیر 1361/4/6)

- هر روز ما در جنگ برکتی داشته‏ ایم که در همۀ صحنه‏ ها از آن بهره جسته ‏ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‏ ایم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده ‏ایم، ما در جنگ، پرده از چهرۀ تزویر جهانخواران کنار زدیم، ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را شناخته ‏ایم، ما در جنگ به این نتیجه  رسیده ایم که باید روی پای خودمان بایستیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ ریشه‏ های انقلاب پر بار اسلامی‏مان را محکم کردیم، ما در جنگ حس برادری و وطن دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم، ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرتها و ابرقدرتها سالیان سال می‏توان مبارزه کرد، جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال داشت، جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت، جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظامهای فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند، جنگ ما بیداری پاکستان و هندوستان را به دنبال داشت، تنها در جنگ بود که صنایع نظامی ما از رشد آنچنانی برخوردار شد و از همۀ اینها مهمتر استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت. (سخنرانی در دیدار با  روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمۀ جمعه و جماعات 1367/12/3)

* رهبر انقلاب: هرچه داریم به برکت اسلام انقلابی است

- مردم نباید فراموش بکنند که ما هرچه داریم، به برکت اسلام ناب و اسلام انقلابی است؛ اسلامی که به فکر طبقات مستضعف و محروم است، نه اسلامی که در خدمت قدرتمندان و اغنیاست. بله، در دنیا کسان دیگری هستند که ادعای اسلام میکنند؛ اما اسلام آنها اسلام محمّد نیست؛ اسلام ابوجهل و ابولهب است؛ اسلام امریکاست. کسانی هستند که ادعای اسلام و اسم اسلام را وسیله‌یی برای چاپیدن و سوءاستفاده و تحمیق بیشتر قرار داده‌اند. آن اسلام، اسلامی است که به نفع سرمایه‌داران و زراندوزان و صاحبان میلیاردها دلار در بانکهای خارجی است. ما آن اسلام را قبول نداریم. (سخنرانی در جوار حرم رضوی ۱۳۶۹/۰۱/۰۲)

- دشمنی با اسلام انقلابی، اسلام امام، اسلام زندگی‌بخش، اسلامی که وقتی پرچمش برافراشته می‌شود، همه‌ی دنیا را به خود متوجّه می‌کند؛ همچنانی که امروز هم همین‌طور است. دشمنی با این اسلام به‌خاطر این است که اسلام، دست بیگانگان را از اینجا کوتاه کرد و منابع این کشور را از دست بیگانگان نجات داد. لذا امروز خدمت به ایران و خدمت به ملت ایران، عبارت از خدمت به اسلام است. هرکس که امروز اسلام انقلابی، اسلام امام، اسلام زندگی‌بخش و اسلام مبارزه با ظلم و ستم را گرامی بدارد نه آن چیزی که به نام اسلام در مقابل ظلم و ستم، تعظیم می‌کند! آن اسلام نیست، فریب است هرکس که امروز اسلام حقیقی و به تعبیر امام بزرگوار ما اسلام ناب محمّدی را تأیید و حمایت کند، اوست که برای ایران و ملت ایران، برای تاریخ ایران و آینده‌ی ایران و یکایک آحاد این ملت خدمت می‌کند. (سخنرانی در جمع بسیجیان ۱۳۷۸/۰۹/۰۳)

- اسلامِ فقط عمل شخصی، اسلامِ سکولار، اسلام «یؤمن ببعض و یکفر ببعض»، اسلامی که جهاد را از آن خط بزنند، نهی‌ازمنکر را از آن خط بزنند و بردارند، شهادت فی‌سبیل‌الله را از آن بردارند، اسلامِ انقلاب نیست. اسلامِ انقلاب، همانی است که انسان در قرآن کریم -در آیات متعدّد الهیِ قرآنی- مشاهده میکند؛ به زبان خود ما هم [مشاهده میشود]؛ این وصیّت‌نامه‌ی امام است، این یادگارهای منطوق و مکتوب امام است. این اسلام ما است. (سخنان در دیدار فرماندهان سپاه ۱۳۹۴/۰۶/۲۵)
منبع:خبرگزاری بسیج


کد مطلب: 489228

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/489228/امام-ره-مهمترین-ثمره-جنگ-استمرار-روح-اسلام-انقلابی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com