جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هشدار پلیس‌فتا درباره سایت‌های کلیک دزد

چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 489182
سرپرست معاونت تشخیص و پیشگری پلیس فتا گفت:سایت های کلیک دزد از طریق هدایت کاربر به صفحات جعلی اقدام به سرقت اطلاعات افراد می کنند.
به گزارش جهان، سرهنگ علیرضا آذردرخش در گفت و گو با میزان اظهار داشت: برخی از کلاهبرداران اینترنتی با هدایت کاربران به کلیک برروی لینک هایی با توضیحات جذاب، سیستم آنها را هک و اطلاعات آنان را به سرقت می برند که این روش از کلاهبرداری به کلیک دزدی مشهور است.

وی ادامه داد: بیشتر کاربران در جست وجوهای اینترنتی خود به سایت های نامرتبطی که هیچ سنخیت و نشانه ای از موضوع جست و جو شده ندارد هدایت می شوند.اگرچه این موضوع امروزه برای کاربران به یک امر عادی تبدیل شده ولی این امر به ظاهر عادی امکان سودجویی را فراهم کرده به گونه ای که روشی برای سرقت اطلاعات شده است.
 
سرپرست معاونت تشخیص و پیشگری پلیس فتا در مورد  نحوه استفاده مجرمانه از کلیک دزدی گفت: کلیک دزدی ارتباط مستقیمی با کسب سود و درآمد برای وب سایت های کلیک دزد دارد و فرد متخلف در بعضی از موارد با تنظیم کدهای 'پاپ آپ' (پنجره های بازشونده ناخواسته) و کلیک دزدی در صفحات خود کاربران را به سایت های فروشگاهی جعلی هدایت کرده و اطلاعات شخصی آنها را دریافت می کنند.
 
 آذردرخش توصیه کرد: کاربران از کلیک روی لینک های مشکوک که اغلب توضیحات جذابی دارند پرهیز کنند همچنین کاربران می توانند با استفاده از مرورگرهای مختلف اقدام به بلوک کردن پاپ آپ کرده تا اینگونه از صفحات به هیچ وجه باز نشوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *