پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نقطه تاریک طرح تحول سلامت چیست؟

چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 489078
یک مسؤل انجمن فیزیوتراپی ایران با تشریح نقطه تاریک تحول نظام سلامت و اهمیت یک دیدار سرنوشت‌ساز بین وزیر بهداشت ایران و رئیس کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی گفت: بدون شک تحول نظام سلامت با بی‌مهری به درمانگران غیر پزشک محقق نخواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، فیزیوتراپیست پرهام پارسانژاد - مسؤل روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی ایران در آستانه بیست و هفتمین کنگره سالیانه این انجمن اظهار داشت: در حالیکه سازمان جهانی بهداشت (WHO)، کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی (WCPT) را یکی از چهار نهاد مورد مشورت مستقیم خود قرار داده است، متأسفانه در کشور ما هر روز شاهد کم لطفی بیشتر به این رشته و ممانعت وزارت بهداشت از دستیابی این متخصصان به جایگاه بین المللی شان هستیم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت که طرح تحول نظام سلامت را در عرصه‌های مختلف پزشکی موفق و با افتخار پیش می‌برد، با عقب نگه داشتن رشته فیزیوتراپی کشور، نقطه تاریکی را در کارنامه فعالیت‌های وسیع خود رقم می‌زند. بدون شک تحول نظام سلامت با بی‌مهری به درمانگران غیر پزشک محقق نخواهد شد. به همین منظور جامعه فیزیوتراپی ایران که در طول یک دهه گذشته مرتباً خواسته‌های خود را از طریق رسانه‌های مختلف مطرح کرده و در جلسات متعدد به گوش مسؤلین وزارت بهداشت رسانیده است، این بار با دعوت از خانم دکتر "اما استوکز" رئیس کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی، در بزرگترین رویداد تاریخ فیزیوتراپی ایران تلاش کرده است تا مسؤلین را با استانداردها و جایگاه جهانی این رشته پر اهمیت در بهداشت جهانی بیشتر آشنا کرده و چشم انداز توسعه این رشته را همگام با سایر علوم پزشکی ترسیم کند.

پارسانژاد در ادامه تصریح کرد: در این رابطه رؤسای انجمن‌های فیزیوتراپی کشورهای منطقه مانند هند، پاکستان، لبنان و ... هم در این کنگره حضور خواهند یافت و امیدواریم که با معاونت آموزشی وزارت بهداشت دیدار کنند و با حضور رئیس کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی در ایران، جامعه فیزیوتراپی کشور از وزیر پرتلاش بهداشت انتظار دارد که به دعوت آنها پاسخ مثبت داده و در مراسم افتتاحیه کنگره حاضر شوند.

مسؤل روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی ایران خاطرنشان کرد: دو هزار فیزیوتراپیست در این کنگره شرکت دارند و از تازه‌ترین رویدادهای علم فیزیوتراپی در ایران و جهان با خبر می‌شوند. فیزیوتراپیست‌های کشور که در قالب گروه‌های مختلف برای ادامه تحصیل و ارتقای حرفه ای عازم کشورهای دور و نزدیک هستند، امیدوارند تا در آینده ای نزدیک دوره‌های فراگیر دکترای حرفه ای فیزیوتراپی که مصوبه سال 88 و دستور اجرای سال 90 را یدک می‌کشد را پس از 7 سال اجرایی شود و بتوانند در میهن خود به این مهم نائل شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *