پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد؛

وعده دولت درباره مبارزه با قاچاق کالا

چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب: 489013
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد ایران در سال‌های گذشته تکیه به صادرات نفت داشته است، گفت: درمان اقتصاد بیمار ایران تنها به وسیله تحقق سیاست‌های مقاومتی امکانپذیر است.
به گزارش جهان به نقل از فارس از خرم‌آباد، اسحاق جهانگیری عصر امروز در نشست فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی استان لرستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری لرستان در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی واژه‌ای 100 درصد علمی است که کشورهای صنعتی دنیا در طول چند دهه آن را دنبال می‌کردند.
 
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد:‌ اقتصاد مقاومتی یعنی کشوری مانند ایران که در معرض قرار گرفتن در مقابل تحریم‌های شدید است، طوری باشد که در زمان تحریم آسیب نبیند و این موضوع نیازمند یک کار و برنامه‌ریزی درازمدت است.
 
وی فرهنگ‌سازی، اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و افزود: همه کسانی که در بحث فرهنگ مسئول هستند،‌ باید کارهای بیشتری را انجام دهند و گفتمان‌سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی را در جامعه ترویج دهند.
 
جهانگیری با اشاره به شیطنت‌های کشورهای خارجی مبنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی قابل رقابت نیست و یک اقتصاد منزوی است، بیان کرد: این موضوع کاملاً‌ نادرست است زیرا برون‌گرایی یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است.
 
معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد:‌ کشور ایران جز 20 کشور اقتصادی اول در دنیا است؛ بنابر این باید به رکن‌های اقتصاد مقاومتی که عدالت‌محوری، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان، مردمی بودن و درون‌زا بودن اقتصاد توجه ویژه‌ای داشته باشد.
 
وی، سال 95 را سالی مهم برای اقتصاد کشور برشمرد و گفت: چرخ اقتصادی در سال جاری باید با سرعت بیشتری حرکت کند تا جایی که مردم این موضوع را احساس کنند.
 
جهانگیری با تأکید بر اینکه اقتصاد ایران در سال‌های گذشته به دلایلی مانند تکیه به صادرات نفت بیمار شده بود، تصریح کرد:‌ در چند دهه اخیر اقتصاد دارای رشدی بسیار کم و ناپایدار بوده است این در حالی است که ما اکنون به اقتصاد پایدار و مستمر نیازمند هستیم.
 
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: سیاست تعرفه‌ای و تجارت کشور باید متناسب با حرکت کردن تولید تنظیم شود و در صورت نیاز در کوتاه‌ترین زمان اصلاحات لازم انجام می‌گیرد.
 
این مسئول حمایت از صادرات و خدمات به کشورهای خارجی را در سال 95 دارای اولویت دانست و بیان کرد:‌طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در سال جاری 10 میلیارد دلار نسبت به سال 94، کشور افزایش صادرات داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *