کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فانی: توصیه‌های رهبری را دنبال می‌کنیم

14 ارديبهشت 1395 ساعت 0:31

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه توصیه های مقام معظم رهبری را دنبال خواهیم کرد گفت: امیدواریم بتوانیم تنوع را در آموزش زبان های خارجی دنبال کنیم.


به گزارش جهان به نقل از مهر، علی اصغر فانی در حاشیه مراسم تقدیر از معلمان نمونه که در مدرسه دارالفنون در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران درباره فاصله حقوق معلمان با دیگر کارمندان گفت: همکاران ما از این فاصله مطلع هستند و بیش از ۶۰ سال است که این فاصله شکل گرفته است. دولت یازدهم برای کاهش این فاصله اقدامات خوبی را انجام داده است و تلاش می کنیم این فاصله در بازه زمانی معقول کاهش یابد و آن زمان بستگی به منابع ما دارد.
 
وی افزود: کشور ما در وضعیت خوب اقتصادی بسر نمی برد هر چند پیشرفت هایی را شاهد بودیم اما باز نیازمند به گذشت زمان هستیم.
 
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری و بیانات ایشان مبنی بر استفاده از تنوع آموزش های زبان در آموزش و پرورش گفت: در خصوص تنوع آموزش های زبان های خارجی هیچ منعی در قوانین آموزش و پرورش وجود ندارد حتی آموزش غیر از زبان انگلیسی نیز در پیش و پس از انقلاب اسلامی نیز وجود داشته است.
 
فانی تصریح کرد: توصیه های مقام معظم رهبری را در  آموزش و پرورش دنبال می کنیم و تنوع را در آموزش های زبان خارجی استفاده خواهیم کرد.
 
وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا خانواده ها از تنوع در آموزش زبانهای خارجی استقبال می کنند، افزود: تجربه ما در دهه ۶۰ نشان داده است استقبال از آموزش سایر زبانها کمتر است.
 
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری به مشارکت سایر دستگاهها برای تقویت دانشگاه فرهنگیان تاکید دارد، خاطرنشان کرد: افزایش مشارکت سایر دستگاهها در آموزش و پرورش به ارتقاء نظام تعلیم و تربیت کشور کمک می کند و از منابع آموزش و پرورش و امکانات سایر دستگاهها برای تقویت دانشگاه فرهنگیان استفاده می کنیم و خود را بی نیاز از کمک سایر دستگاهها نمی دانیم.
 
وی همچنین درباره حکم ریاست دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: وزارت علوم و تحقیقات با حکم ریاست سرپرستی دکتر مهرمحمدی موافق است اما تبدیل وضعیت سرپرستی به ریاست در دستور کار کمیته منتخب شورای انقلاب فرهنگی است.
 
فانی همچنین درباره توسعه مدارس هیئت امنایی افزود: این مدارس دولتی هستند و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش را دارند البته هر مدرسه ای نمی تواند به هیئت امنایی تبدیل شود بلکه باید چارچوب و قوانینی را طی کند. مدارس هیئت امنایی از مشارکت مردم برای ارائه فعالیت های فوق برنامه است.


کد مطلب: 488756

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/488756/فانی-توصیه-های-رهبری-دنبال-می-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com