پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد؛

بدهی ۶۵۰۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت

دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب: 488749
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از بدهی شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی این سازمان به موسسات طرف قرار داد خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد جواد کبیر در حاشیه سفر به استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: از آغاز دولت یازدهم بزرگ‌ترین مداخله نظام در حوزه اجتماعی به عنوان طرح تحول سلامت رقم خورد.
 
 وی ادامه داد: ابعاد این برنامه به گونه ای است که به لحاظ دسترسی و رفاهی الگوی مناسبی برای حقوق شهروندی است و می‌تواند سرمایه ای برای بازگشت سرمایه اجتماعی باشد.
 
 وی با بیان اینکه بیمه سلامت می‌تواند در کارکرد نظام سلامت اثر گذار باشد، بیان کرد: بیمه کارآمد و اثر بخش با بهره وری بالا می‌تواند کارایی نظام سلامت را دو چندان کند.
 
وی با اشاره به چهار محور اساسی بیمه سلامت گفت: حفاظت از مردم در برابر هزینه های بخش سلامت، پوشش بیمه همگانی برای آحاد جامعه، بحث دسترسی یکسان برای بیمه شدگان و ایجاد فضا برای ارائه خدمات کمی و کیفی از اهداف این بیمه است.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: این مجموعه اقدامات نشان می‌دهد قلمرو بیمه در مداخلات خدمات نظام سلامت قابل بررسی است.
 
 وی با اشاره به اینکه حوزه سلامت اولویت دولت یازدهم در دو سال گذشته بوده است، بیان داشت:در این راستا طرح تحول سلامت با پیشنهاد سازمان مدیریت برنامه ریزی و وزرات بهداشت کلید خورد.
 
کبیر بیان داشت: در راستای اجرای این طرح  در سال ۹۳ با رشد ۶۶ درصدی بیمه فضایی را فراهم کردیم که همسو تر با وزارت بهداشت حرکت کنیم.
 
وی با بیان اینکه بعد از اجرای طرح تحول سلامت رضایت مندی مردم از خدمات حوزه سلامت افزایش یافته است، بیان کرد: همچنین دغدغه مردم در خدمات بستری کم شده است.
 
لزوم مداخله در کنترل تقاضاها
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت یکسری ضعف هایی را نیز داشته است، ادامه داد: برخی از رفتارسازی‌ها و اصلاحات صورت نگرفت که باتوجه به منابع محدود بیمه‌ها نخواهیم توانست این روند را ادامه دهیم.
 
وی با تاکید بر اینکه در مراکز ارائه خدمات باید از راهنماهای بالینی استفاده می‌شد که متاسفانه اجرایی نشد، گفت: هزینه‌ها بدون چارچوب افزایش و تقاضاهای غیر ضرور در مراکز ارائه خدمت افزایش یافت.
 
کبیر با اشاره به شناسایی ۸۰۰ سکونتگاه غیر رسمی در کشور گفت: جمعیت هدف این سکونت گاه مورد حمایت سازمان بیمه قرار گرفتند.
 
 وی با بیان اینکه در کنترل تقاضا باید مداخلات جدی داشته باشیم، کفت: در این راستا سازمان بیمه سلامت التزام لازم را برای پیاده سازی نظام ارجاع با استفاده از برنامه پزشک خانواده را دارد.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بابیان اینکه بر اساس این طرح باید شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش برنامه پزشکی خانواده برود، بیان کرد: وزارت بهداشت بابت اجرای این طرح دو هزار میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده است.
 
 اجرای طرح پزشک خانواده نویدی برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی
 
کبیر با بیان اینکه با اجرای این طرح خدمات قبل بیمارستانی از طریق پزشک خانواده توسعه می‌یابد، گفت: وسعت خدمت در بهره مندی نیز افزایش می‌یابد.
 
وی عنوان کرد: این استراتژی اگر مورد حمایت دولت و مجلس و بیمه های پایه قرار گیرد نوید خوبی برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی برویم.
 
وی اظهارداشت: اگر این مسیر ادامه یابد حدود ۴۶ میلیون نفر را با خدمات پزشک خانواده تحت پوشش قرار خمواهیم داد و این یکی از گام‌ها برای جلوگیری از اتلاف منابع و خدمات هزینه ساز است.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه به صفر رساند بدهی سازمان بیمه سلامت از اولویت های سال ۹۵ است، گفت: اگر این محقق نشود بیمه سلامت به شدت با آسیب مواجه خواهد شد و نخواهد توانست تعهدات خود را پاسخ دهد.
 
کبیر با بیان اینکه در سال جاری به دنبال فعال کردن ابزارهای کنترل هزینه در سطح استان‌ها هستیم، ادامه داد: به دنبال این هستیم تا خدماتی که هزینه بالایی را دارد ضرورت استفاده از آن در قالب بیمه مورد بررسی قرار گیرد.      
 
وی با بیان اینکه تا امروز شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد بدهی داریم گفت: سازمان بیمه سلامت همچنین دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سازمان‌ها طلب دارد.
 
 مطلوبیت اجرای طرح تحول سلامت در خراسان جنوبی
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت در استان خراسان جنوبی مطلوبیت لازم را داشته است، گفت: استان خراسان جنوبی کمترین میزان بدهی را به موسسات طرف قرارداد خود دارد.
 
 وی عنوان کرد: مطالبات سازمان از بیمه سالامت گراسان جنوبی ۲۴ میلیارد تومان است.
 
کبیر با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی ۷۲ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: از ۵۲۶ هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان خراسان جنوبی ۳۸۰ هزار نفر روستئیان هستند.
 
 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه در طرح بیمه سلامت اتباع بیگانه تا کنون ۱۱۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند، گفت: برای ۸۰ هزار نفر کارت صادر شده است.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: در استان خراسان جنوبی یک هزار و ۷۰۰ تبعه بیگانه تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *