کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«از شایعه تا واقعیت»؛

ماجرای خودکشی برای۳۰۰ هزار تومان در بیمارستان میلاد!

13 ارديبهشت 1395 ساعت 10:33

دیروز خبری با عنوان خودکشی برای ۳۰۰ هزار تومان در بیمارستان میلاد در برخی سایت‌ها منتشر و در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد که برخی اطلاعات عنوان شده در این خبر صحت ندارد.


به گزارش جهان، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.
 
 
**شایعه**
روز گذشته فیلم کوتاهی با عنوان «فاجعه در بیمارستان میلاد/ مردی که به خاطر 300 هزار تومان پذیرش نشد اقدام به خودکشی کرد!» از سوی برخی سایت‌ها منتشر و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.


 
 
**واقعیت**
 
*ماجرا آنگونه نبوده که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است
در این خصوص رحمتی، مدیرروابط عمومی بیمارستان میلاد گفته است: «متأسفانه این اتفاق رخ داده است اما ماجرا آنگونه نبوده که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است و به اجبار در اخذ هزینه‌های درمانی ارتباطی ندارد. اکنون این حادثه از طریق مراجع قانونی و قضایی در دست بررسی است».

وی افزود:‌ «در روز جمعه این فرد(بیمار) به اورژانس بیمارستان میلاد مراجعه می‌کند و ویزیت اولیه‌اش انجام می‌شود و سپس برای انجام آزمایش‌ها به سونوگرافی بیمارستان ارجاع داده می‌شود. اما از آنجا که دفترچه‌اش فاقد اعتبار بوده، از او و همراهش می‌خواهند که به سوپروایزر بیمارستان مراجعه و پشت برگه‌اش را امضا کند تا درمانش به‌صورت رایگان ادامه پیدا کند. این فرد به سوپروایزر مراجعه نکرده و خود را به طبقه زیرهمکف پرتاب کرده و اکنون در کماست».

مدیر روابط عمومی بیمارستان میلاد در پاسخ به اینکه آیا بدرفتاری پرسنل موجب وقوع این حادثه شده است؟ گفته است: «هیچ بدرفتاری‌ای با وی صورت نپذیرفته و فیلم‌های دوربین‌های مداربسته گواهی بر این مدعا هستند».

روزنامه آفتاب هم در این خصوص نوشت: بنابراین برخی از گزارشات مبتنی بر اینکه بیمار به علت نپرداختن هزینه ویزیت نشده است خلاف واقع است و قبض پذیرش شماره 30713437 سند 3420374 مبنی بر پرداخت مبلغ 30 هزار تومان هزینه ویزیت از سوی بیمار موید آن است.

بیمار در زمان معاینه اولیه با اعلام اینکه اعتیاد دارد از پزشک معالج تقاضای تزریق مرفین کرده است که پزشک معالج آن را موکول به انجام آزمایشات و سونوگرافی و ارائه نتیجه آنها می ‌نماید.

براساس اعلام بعضی از رسانه‌ها مرد بیمار 47 ساله است که در اثر سقوط از طبقه سوم بیمارستان میلاد وابسته به سازمان تأمین اجتماعی دچار مصدومیت شده و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارد.
منبع:فارس


کد مطلب: 488584

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/488584/ماجرای-خودکشی-برای۳۰۰-هزار-تومان-بیمارستان-میلاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com