جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
امام جمعه رودبار قصران:

مسئولان اقتصاد مقاومتی را فدای وعده های "پوچ" آمریکا نکنند

جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 488010
امام جمعه رودبار قصران گفت: هیچ‌گاه نباید به آمریکا اعتماد داشت و اگر آنها با یک دست به ما دست پیمان بدهند با دست دیگر به‌دنبال نقض و خیانت هستند و امروز اعتماد به آمریکا نماد خیانت است.
مسئولان اقتصاد مقاومتی را فدای وعده های "پوچ" آمریکا نکنند
به گزارش جهان، حجت الاسلام سید محمد شیرازی امام جمعه رودبار قصران در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه آمریکا  امروز دست به غارت بین المللی زده است، گفت:غارت دو میلیاردی اموال بلوکه شده ایران نشانه غیر قابل اعتماد بودن آمریکا است و ما در دوره برجام نیز شاهد بدعهدی آمریکا هستیم؛ در واقع ساختار جوهری و سیاست راهبردی آمریکا تسلط بر مراکز قدرت و چپاول ثروت تمامی کشورهاست.

وی آمریکا دارای یک خوی استکباری دانست و تصریح کرد: از روحیه استکباری آمریکا، چنین اقدامی خیلی عجیب نیست.پروژه برجام با این نگاه برای آمریکا دارای مفهوم است و در واقع آنها در برجام به دنبال این هستند که ایران را در عرصه پیشرفت کنترل و مهار و در عرصه بین‌المللی متوقف کنند.

*امروز اعتماد به آمریکا نماد خیانت است/دولت با صلابت در مقابل غارت بین المللی آمریکا بایستد

امام جمعه رودبارقصران ادامه داد: هیچ‌گاه نباید به آمریکا اعتماد داشت و اگر آنها با یک دست به ما دست پیمان بدهند با دست دیگر به‌دنبال نقض و خیانت هستند.آنها حتی اندک تعهدات خود را نیز نقض می‌کنند و اگر در برجام صحبت از لغو تحریم است، در خارج از فضای برجام تحریم‌های جدید اعمال می‌کنند.

وی با بیان اینکه اعتماد به آمریکا نماد خیانت است، تاکید کرد: دیپلماسی انعطاف باعث شده کشورهایی همچون عربستان نیز علیه ایران موضع‌گیری کنند. آمریکایی‌ها اخیرا در رابطه با نقش عربستان در 11 سپتامبر با مشکل داخلی روبرو شده‌اند و نقش عربستان هم در این رابطه نقش بسیار پررنگی است، به همین دلیل آمریکایی‌ها بدنبال راهی هستند تا این مسئله را از اذهان عمومی دور نگه دارند.

حجت الاسلام شیرازی افزود: یکی از دلایلی که آمریکائی‌ها در این زمان اموال ایران را به غارت می‌برند می‌تواند این باشد که آنها بدنبال ایجاد فضای جدیدی در آمریکا هستند تا ذهن‌ها را از نقطه اصلی دور کند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دولت، سخنان رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهد و مسئولان دولتی با غارت 2 میلیارد دلاری آمریکا از اموال بلوکه‌شده ایران محکم‌تر و با صلابت‌تر برخورد کنند، اگر آمریکا بخواهد مانند دزد سرگردنه با اموال ملت ما برخورد کند نیاز است در مقابل این حرکت آمادگی و نحوه پاسخ دادن مسئولان کشور ما در شان ملت باشد.

*آمریکایی ها بعد از برجام به دنبال "بتن ریزی" بر سراعتقادات مردم هستند

امام جمعه رودبارقصران با بیان اینکه امروز آمریکایی ها به دنبال تهاجم فرهنگی علیه ملت ایران هستند، افزود: امروز برخی از کشورهای غربی به خصوص آمریکایی ها بعد از توافق هسته ای  به دنبال آن هستند که بر سر اعتقادات و ایمان مردم "بتن" بریزند. البته ملت ما بسیار هوشیار و بصیر هستند و اجازه این کار را با رعایت حجاب و عفاف در سطح شهر نخواهند داد.

وی در ادامه همچنین به نامگذاری روز ملی خلیج فارس اشاره و تصریح کرد: امروز برخی از کشورهای عربی و به ویژه آل سعود ملعون بدانند که خلیج همیشگی فارس تا ابد خلیج فارس باقی خواهد ماند. تنها دستاورد جعل نام خلیج فارس، شکاف بین ملت هاست و استفاده از هر نامی به غیر از نام خلیج فارس را در داخل و خارج از کشور در راستای منافع دشمن است.

وی با تبریک روز کار وکارگر گفت: کار، تولید و سرمایه‌گذاری «عبادت» است. در تمام ساعات کار و در خودِ کار انسان باید فکر، تأمل و تدبیر به کار ببرد و در ظاهر و باطن کار باید ایمان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز خطاب به زنان و فرزندان می‌گویم اگر همسران و پدران شما از جنس قاچاق و رشوه استفاده می‌کنند، آنها را نهی کنید و اگر هم بگویند به شما مربوط نیست بحث نکنید ولی همین گفتن و تذکر دادن اثر دارد.

*مسئولان اقتصاد مقاومتی را فدای وعده های "پوچ" آمریکا نکنند

حجت الاسلام شیرازی یادآور شد: امروز باید تولید و بنیه داخلی کشور تقویت شود و این امر محقق نمی شود جز حرکت در مسیر فرامین رهبری یعنی به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل جدی داشته باشیم نه اینکه چشممان به  توافق و  وعده آمریکایی ها باشد.مسئولان حواسشان باشد که اقتصاد مقاومتی را فدای وعده های پوچ آمریکا نکنند.

وی با بیان اینکه همانطور که مقام معظم رهبری هم تاکید فرمودند تولید داخلی باید به عنوان امری مقدس شناخته و حمایت از آن، یک «وظیفه» تلقی شود، افزود: در عرصه‌هایی که تولید داخلی داریم، وارد کردن و فروش و مصرف کالاهای خارجی باید به عنوان یک ضدارزش تبلیغ و شناخته شود در همین راستا مردم منطقه را به خرید جنس ایرانی دعوت می کنم.

امام جمعه رودبارقصران  با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله شهید مطهری و روز معلم گفت:شهید مطهری از نظر فکر و استعداد کم‌نظیر بود ولی یکی از ویژگی‌های او باور ایشان است. او علم را باور و حقیقتاً به آن ایمان داشت.

وی تصریح کرد: معلمان، استادان فرزانه و نخبگان می‌توانند با بهره‌گیری از بصیرت راه درست را انتخاب کرده و امور دانشگاه و جامعه را به سوی تعالی پیش برند. معلمان، علم و ایمان را بر ضمیرهای پاک دانش‌پژوهان حک می‌نمایند و جرعه زلال دانایی را در روان بشر جاری می‌سازند و بهره‌مندی از بصیرت آنان تنها راه برای گمراه نشدن در گرد و غبار ایجادشده بر اثر فتنه است.

حجت الاسلام شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: قلم مطهری، قلمی گویا بود که سرانجام ایشان مزد خود را از این همه مجاهدت‌ها گرفت .معلم صالح آدم صالح می‌پروراند، اگر بگوییم ستون فقرات کشور، نهادهای فرهنگی هستند به گزاف نگفتیم در همین راستا از مسئولان منطقه تقاضا داریم، مشکلات معیشتی این قشر را رفع کنند، تا دغدغه‌ای نداشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *