شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

بیکاری فارغ‌التحصیلان کاهش یافت

چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 487600
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی مهارت کشور مشکل اساسی نظام آموزشی کشور را فارغ التحصیلان فاقد مهارت دانست و گفت: باید به حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای و توانمندسازی نیروی انسانی در کاهش بیکاری نقش اساسی توجه شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، غلامحسین حسینی‌نیا  بعدازظهر امروز در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بوشهر با تاکید بر توجه به مهارت افزایی جوانان به عنوان نیروی انسانی کارآمد اظهار داشت: توانمندسازی نیروی انسانی یکی از ارکان اساسی در توسعه اشتغال پایدار در کشور است که آموزش فنی و حرفه‌ای این مسولیت سنگین را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی کارآمد توسعه اقتصادی هر جامعه را به همراه دارد افزود:  آموزش  فنی و حرفه‌ای و موسسه علمی و کاربردی در کنار هم باید با ارائه آموزش‌های نوین و بازار محور در توانمندسازی نیروی انسانی پیشرو باشند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  افزود: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با زیر مجموعه‌های همچون سازمان فنی و حرفه ای ، دانشگاه علمی و کاربردی مهارت و بانک‌های وابسته زنجیره‌ای کامل برای توسعه اشتغالزایی در جامعه در اختیار دارد.

وی از کاهش بیکاری فارغ‌التحصیلان خبرداد و بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده  با تلاش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های حوزه آموزش نرخ بیکاری در کشور کاهش می‌یابد.

حسینی‌نیا مشکل اساسی نظام آموزشی کشور را  فارغ التحصیلان فاقد مهارت دانست و  تصریح کرد: باید با نگاه ویژه به مقوله آموزش فنی و حرفه‌ای و توانمندسازی نیروی انسانی در کاهش بیکاری تاثیرگذار باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *