پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
اوج حساسیت در هفته بیست و هشتم لیگ برتر

آیا منصوریان ناجی استقلال می‌شود؟

چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 487595
مصاف دو تیم پرسپولیس و نفت تهران حساس‌ترین دیدار هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری 8 دیدار در روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

پرسپولیس – نفت تهران

مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر شاید سخت‌ترین بازی‌اش در سه مصاف روبه‌روی خود را برابر تیم نفت تجربه کند. نفتی که هفته گذشته برابر سپاهان غافلگیر شد و با تحمل یک شکست کمی از کورس قهرمانی عقب افتاد. حالا شاگردان منصوریان امیدوارند علاوه بر پیروزی برابر پرسپولیس همچنان در کورس سهمیه آسیایی باقی بمانند. البته منصوریان یک انگیزه دیگر هم در این دیدار خواهد داشت. او بدش نمی‌آید تا تیم محبوبش استقلال را به سمت قهرمانی ببرد و با موفقیت برابر پرسپولیس می‌تواند بیش از پیش خود را بین هواداران استقلال محبوب کند.

در سوی دیگر این میدان تیم فوتبال پرسپولیس مدت زیادی است که طعم شکست را تجربه نکرده و به گواه کارشناسان این تیم، بهترین فوتبال را در حال حاضر ارائه می‌دهد. برانکو به خوبی می‌داند که نباید در این دیدار تیمش شکست بخورد و حتی کسب یک امتیاز هم از این دیدار می‌تواند برای پرسپولیس اندوخته خوبی باشد.

پدیده – ذوب آهن

ذوب آهن اگر همچنان می‌خواهد نیم نگاهی به سهمیه آسیایی داشته باشد، محکوم به پیروزی برابر پدیده است. شاگردان گل‌محمدی مدت‌هاست در لیگ برتر با روند نزولی روبه‌رو هستند و امتیاز از دست دادن برابر پدیده به معنای قطع امید آن‌ها از سهمیه آسیایی از طریق رقابت‌های لیگ برتر خواهد بود. در سوی دیگر این میدان تیم پدیده انگیزه‌ای برای سهمیه آسیایی ندارد و البته خطر سقوط هم این تیم را تهدید نمی‌کند. به همین دلیل آن‌ها بدون استرس برابر ذوب آهنی به میدان می روند که به لحاظ روحی به دنبال یک پیروزی است تا به شرایط خوبش برگردد.

سایپا – استقلال

تیم فوتبال سایپا که به دنبال کسب سهمیه آسیایی در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر بود، حالا با قرار گرفتن در رده نهم رقابت‌های لیگ برتر رسیدن به این هدف را غیر ممکن می‌بیند و البته نتایج اخیر این تیم و شکست‌های متوالی شاگردان جلالی باعث شده تا این تیم در شرایط روحی خوبی قرار نداشته باشد. در سوی دیگر میدان استقلال بعد از پیروزی برابر فولاد به لحاظ روحی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و شاگردان مظلومی امیدوارند با کسب سه امتیاز این دیدار و لغزش پرسپولیس، بار دیگر به صدر جدول برگردند.

آندرانیک تیموریان بازیکن تیم سایپا در این دیدار به دلیل مصدومیت غایب است و نمی‌تواند تقابل برابر تیم سابقش را تجربه کند.

تراکتورسازی – ملوان

شاید یکی از زیباترین و حساس‌ترین بازی‌های این هفته رقابت‌های لیگ برتر مصاف دو تیم تراکتور و ملوان باشد. تراکتوری که برای قرار گرفتن در بین شانس‌های کسب سهمیه آسیایی محکوم به پیروزی در این دیدار است و ملوانی که برای فرار از خطر سقوط به دسته پایین‌تر نیاز به گرفتن امتیاز از این بازی دارد. تراکتوری‌ها بعد از شکست برابر سیاه جامگان با انرژی مضاعفی به دیدار برابر ملوان فکر می‌کنند و در سوی دیگر تیم ملوان هم که بعد از درگذشت مهرداد اولادی موفق به شکست سایپا شده امیدوار است تا روند خوبش را ادامه دهد.

سپاهان – گسترش فولاد

سپاهان بعد از جدایی استیماچ موفق شد تیم نفت را شکست دهد اما فرصت برای بازگشت آن‌ها به لیگ گذشته و این تیم عملا شانسی برای کسب سهمیه آسیایی ندارد. در سوی دیگر این میدان تیم گسترش فولاد هم شرایط مشابهی دارد هرچند که اندک شانسی برای گرفتن سهمیه آسیایی برای این تیم وجود دارد. تیم گسترش فولاد در طول این فصل تیمی پرنوسان ظاهر شده که به شدت متکی به محمد ابراهیمی و داریوش شجاعیان است و تیم سپاهان هم نشان داده بسیار روی توانایی‌های پریرا حساب می‌کند و این دیدار می‌تواند سهمیه رقابت جذاب بین این بازیکنان تاثیرگذار باشد.

صبای قم – سیاه جامگان

علی دایی و شاگردانش در این فصل نمایش‌های نسبتا خوبی را ارائه دادند و گاها نتایج دور از انتظاری را هم کسب کرده‌اند. آن‌ها از کسب سهمیه آسیایی تقریبا ناامید شده‌اند ولی باید برابر تیمی به میدان بروند که در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد. سیاه جامگان هفته گذشته تراکتور را شکست داد و حالا فرهاد کاظمی و شاگردانش به دنبال پیروزی برابر صبایی هستند که تیمی منسجم و زهردار نشان داده است. سیاه جامگان در صورت شکست در این دیدار یک قدم دیگر به سقوط نزدیک می‌شود و این چیزی نیست که فرهاد کاظمی آن را بپذیرد و به همین دلیل انتظار می‌رود تیم سیاه جامگان از ابتدای این دیدار به دنبال پیروزی باشد.

استقلال خوزستان – راه آهن

این دیدار هم از بازی‌هایی است که حساسیت بالایی را با خود به همراه دارد. تیم راه آهن در صورت شکست در این دیدار 90 درصد راه سقوط را می‌رود و استقلال خوزستان در صورت شکست در این دیدار شانس قهرمانی‌اش را تا حد زیادی از دست می‌دهد. راه آهن هفته گذشته موفق شد با کسب یک پیروزی برابر پدیده به لحاظ روحی – روانی خودش را ریکاوری کند و حالا آن‌ها می‌دانند که برای ماندن در رقابت‌های لیگ برتر باید همه 9 امتیاز باقی مانده را کسب کنند و اولین گام برای رسیدن به این هدف، پیروزی برابر استقلال خوزستان است. در سوی دیگر این میدان تیم استقلال خوزستان هفته گذشته برابر تیم گسترش فولاد متوقف شد و برای جبران آن نتیجه، باید از سد راه آهن بگذرد.

فولاد – استقلال اهواز

تیم فوتبال استقلال اهواز هفته گذشته بعد از شکست برابر پرسپولیس سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی شد و حالا این تیم باید به مصاف فولادی برود که هرچند فاصله نسبتا قابل توجهی با تیم‌های سقوط کننده به لیگ یک را دارد اما هنوز خطر سقوط این تیم را تهدید می‌کند و اگر استقلال اهواز بتواند فولاد را شکست دهد، شاید فولاد هم به جمع تیم‌های در آستانه سقوط لیگ برتر اضافه شود. هرچند که سقوط استقلال اهواز به دسته پایین‌تر قطعی شده اما این مسئله حساسیت‌های این بازی را کم نخواهد کرد و انتظار یک بازی تهاجمی از تیم استقلال در این بازی می‌رود چرا که این تیم از این هفته تا پایان لیگ تنها برای اعاده حیثیت خود به میدان خواهد رفت.

همه دیدارهای هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر ساعت 18 روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *