پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
داستان های تاریخ فوتبال

سگی که به قهرمان ملی تبدیل شد!

چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 487594
یک روز دیوید کوربت ساکن جنوب لندن به همراه سگش به نام پیکلزبرای قدم زدن بیرون رفت.پیکلزکنجکاو وارد منطقه حصار کشیده شده ای شد و بسته ای که با تکه های روزنامه پیچیده شده بود را پیدا کرد.کوربرت نتوانست مانع از کنجاوی خود شود و آن بسته را از زیر دندان های سگش بیرون کشید. آن را باز کرد و درونش تندیس طلایی را که آبل لافلورساخته بود را دید. او به اسکاتلند یارد رفت، جام را به آن ها تحویل داد و سگش به قهرمان جهانی تبدیل شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، جام جهانی 1996 در انگلیس برگزار شد. آن افتخاری برای کاشفان این ورزش به حساب می آمد. فوتبال در سال 1963 صد ساله می شد به همین مناسبت و در ویمبلی انگلیس جشنی برپا شد. این جشن با توافق کنگره رم در سال 1960 مبنی بر دادن میزبانی به انگلیس کامل شد.اسپانیا نیز قصد داشت میزبانی این بازی ها را به عهده بگیرد اما پس از انتخاب این کشور به عنوان برگزار کننده یورو1964 از نامزدی جام جهانی کنار رفت و آلمان تنها رقیب انگلیس برای گرفتن میزبانی شد. کاشفان فوتبال با 34 رای برابر 27 رای در این رقابت برنده شدند. جالب اینجاست این دو کشور به فینال این بازی ها رسیدند و انگلیس قهرمان شد.

اما پیش از آن که انگلیس جام را بالای سر ببرد آن را گم کرد. کمپانی استنلی گیبونز که در تجارت تمبر کار می کرد کاپ جام جهانی را خواست تا آن را در نمایشگاه تمبر های عجیب که در وستمینسترز سنترال هال برگزار می شد، به نمایش بگذارد. جام به آن جا رفت. نمایشگاه با موفقیت در روز نوزدهم افتتاح شد، اما صبح روز بیستم کاپ ناپدید شد. این خبر در سراسر جهان پخش شد. اسکاتلند یارد( مرکز پلیس شهر لندن) نامه ای دریافت کرد که در آن برای پس دادن جام 15 هزار پوند درخواست شده بود. در آن ذکر شده بود که پول ها اسکناس های یک و پنج پوندی باشد. درحالی که پلیس می خواست دست به عمل بزند نامه دوم با امضای جکسون به دستشان رسید. اونوشته بود: بهتر است که اسکناس ها 10 و پنج پوندی باشند. نامه دوم با امضای جکسون سرنخی به پلیس داد که باعث دستگیری کارگری 47 ساله که در اسکله کار می کرد، شد. این خبر موجب خوشحالی همگان شد. اما این شخص اعلام کرد که پس از گم شدن جام او از این فرصت برای پول دار شدن استفاده کرده است و جام را ندزدیده است. با این اظهارات دوباره همه غمگین شدند.

روزها آرام و در بی خبر سپری شدند تا این که یک روز دیوید کوربت ساکن جنوب لندن به همراه سگش به نام پیکلزبرای قدم زدن بیرون رفت.پیکلزکنجکاو وارد منطقه حصار کشیده شده ای شد و بسته ای که با تکه های روزنامه پیچیده شده بود را پیدا کرد.کوربرت نتوانست مانع از کنجاوی خود شود و آن بسته را از زیر دندان های سگش بیرون کشید. آن را باز کرد و درونش تندیس طلایی را که آبل لافلورساخته بود را دید. او به اسکاتلند یارد رفت، جام را به آن ها تحویل داد و سگش به قهرمان جهانی تبدیل شد. تصویرش در تمام خبرها دیده می شد. او از هم جنسان خود لایکا( سگی که به ماه سفر کرد) و رین تین تین (قهرمان تلویزیونی) مشهورتر شد. انجمن حمایت از حیوانات به او مدالی داد و یکی از برندهای غذای سگ به پیکلز تا آخرین روزهای عمرش به صورت رایگان غذا داد.

به لطف پیکلز چهار ماه بعد در ویمبلی بابی مور کاپیتان انگلیس این جام را در دستانش گرفت و آن را بالای سر برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *